Rondreis Mexico - Reisverslag uit Acapulco, Mexico van diana harinck - WaarBenJij.nu Rondreis Mexico - Reisverslag uit Acapulco, Mexico van diana harinck - WaarBenJij.nu

Rondreis Mexico

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg diana

20 November 2011 | Mexico, Acapulco

¿Hola que tal?

Hier dan eindelijk een berichtje vanuit Mexico. We zijn gisteren aangekomen op onze eindbestemming Acapulco. Het is hier heerlijk, lekker strand, mooi weer (soms iets te warm maar ik zal niet klagen). Vandaag al een paar geweldige dingen gedaan. Vanochtend benik met een paar mensen van de groep gaan zwemmen met de dolfijnen. SUPER!!!!! Die dieren aan mogen raken en wat helemaal super is we hebben een soort plancking with the dolphins gedaan :-) We moesten recht in het water gaan liggen en dan met je handen vooruit. De twee dolfijnen duwen je dan via je voeten keihard door het water waardoor je half boven het water uit komt. Echt fantastisch. Ik zal nog een foto op de website zetten van dit spektakel.
Verder zojuist gaan parasailen. Heerlijk hoog boven het water aan een parachute achter een bootje aan voortgetrokken worden langs de kust van acapulco.
De rondreis was super maar ook erg vermoeiend. We hebben ongeveerd 3000 kilometer afgelegd in twee weken en dat is veel te veel. Er waren dagen bij dat we alleen maar aan het reizen waren. Plus dat de eerste dagen niet zo gedwelig waren. Mexicostad is geen aanrader en de andere steden die we langs kwamen ook niet.
Echter de Maya tempel Palenque was zoooo mooi. Dat ligt midden in de jungle. Als je er dan op klimt dan kijk je over de jungle heen en hoor je de brulapen en andere junglegeluiden, fantastisch!!
We zijn ook twee dagen in een indianendorp geweest. Echt een ervaring. Dit is zo anders dan wij gewend zijn. We mochten helaas geen foto´s maken omdat deze mensen denken dat je hun ziel steelt met een foto. Probeer je het toch kom je in de gevangenis terecht dus dat heb ik maar niet geprobeerd.
De groep is harstikke leuk. We hebben het heel gezellig. Er wordt enorm rekening met elkaar gehouden. Niemand hoeft alleen te eten als hij of zij dat niet wilt, kortom reuze gezeliig. Paar dagen geleden hebben we met de reisleidster (annelies een superreisleidster) een tequela ceremonie gehouden met zn allen. Kortom, zwallekend terug naar de kamer. Maar helaas zit de rondreis er al weer op.Morgen en overmorgen nog een strand. En dan woensdag weer terug naar Mexicostad waar we nog een nachtje verblijven. Vervolgens gaan we donderdagavond (mexicotijd, 7 uur vroeger dan Nederland) naar het vliegveld.
Tot snel en ik ga nog even lekker genieten van het strand.
groetjes
Diana

• 20 November 2011 - 22:19

Peter:

Hoi Diana,
    Leuk om van je te horen en mooi dat je het zo naar je zin hebt.
    Hier is het precies zo dat je soms geen foto's mag maken omdat ze denken dat een deel van hun ziel op de foto gaat...
    Lekker weer daar trouwens...!
    Geniet nog lekker de laatste dagen!
    Groetjes uit Peru,
    Peter

• 21 November 2011 - 06:46

Jolanda:

Fijn om te lezen dat je het leuk hebt.
    Geniet nog van de stranddagen en het heerlijke weer. En een goede reis naar huis.

• 21 November 2011 - 08:09

Corrie V.:

Klinkt allemaal weer geweldig zeg....ik ben benieuwd naar de foto's hoor en kom weer veilig thuis hé
    geniet nog zolang het duurt en hou het vast!!!

groetjes

• 21 November 2011 - 10:46

Jaap:

Lijkt me inderdaad een geweldige ervaring met de dolfijnen.
    Nog heel veel plezier.

Gr. Jaap

• 21 November 2011 - 12:53

Ray & Pat:

Ha nichie! Fijn te horen dat je je zo goed vermaakt. Geniet nog ff van de paar dagen strand en als je terug bent, horen/zien we graag de verhalen en de foto's.

• 22 November 2011 - 17:58

Ria:

Ooh, Diana, ik ben er weer helemaal terug !! Die kerkjes, tempels, stadjes, indianenkerk ( daar werd, toen wij er waren, vuurwerk uit de hand afgeschoten ). En Aqua Azul, helemaal het paradijs op aarde. Jaloers !! Haal alles uit jouw vakantie wat er in zit !!! Genieten tegen 70 km per uur. Heerlijk, ben blij voor jou. Liefs, Ria

• 22 November 2011 - 19:25

Romana:

wat gaaf met die dolfijn , ik ben jaloers