elephants World - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van diana harinck - WaarBenJij.nu elephants World - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van diana harinck - WaarBenJij.nu

elephants World

Blijf op de hoogte en volg diana

25 Maart 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo allemaal,
Hier mijn eerste berichtje vanuit Thailand. Ik heb een middagje vrij en ben nu in de stad (ongeveer 25 min. rijden van Elephants World). Dus tijd om in een internetcafe mijn blog bij te werken. In Elephants World hebben wij geen internet, vaak zelfs geen stroom :-). Ze hebben daar zonpanelen om de energie te krijgen en soms is dat op rond 20.30 uur en gaat het licht uit en geloof dat is echt donker. Maar dat lossen we op door al onze zaklantaarns te gebruiken.
Ik heb het echt super naar mijn zin. Het is geweldig om elke dag met de olifanten bezig te zijn. Ik heb een superleuk hutje waar ik in slaap met een veranda. Via mn veranda moet ik dan naar de badkamer die aan de buitenkant zit. De badkamer is voor de helft open dus je wil niet weten wat ik daar allemaal al tegen ben gekomen. Voornamelijk kikkers gelukkig. Een paar dagen geleden zat ik op toilet en trok ik een stuk papier van de wc rol, maar er bleek een kikker in te zitten dus die viel naar beneden en raakte zo in paniek dat hij/zij vreselijk ging rondspringen. Daardoor schrok ik ook en sprong op met mn broek nog steeds op mn enkels. Vervolgens sprong de kikker een paar keer op mijn benen en zelfs op mijn bil :-) Het was echt een adhd-kikker, hij wilde maar niet stoppen met springen, hij sprong van de ene muur van de badkamer naar de andere en weer naar mijn been. En ik kon niet bewegen vanwege die broek die nog op mijn enkels hing :-)
Overdag doen we hier veel verschillende dingen en omdat er genoeg vrijwilligers zijn wisselen we het werk af. Het belangrijkste is het begeleiden van de dagtoeristen. dat heb ik al een paar keer gedaan. Eerst vertel je hen een verhaal over het ontstaan van Elephants World en over de olifanten en dan neem je ze mee om de olifanten te voeren ('s ochtends om 8.00 uur hebben wij de maanden voor elke olifant al gevuld met fruit, en geloof dat zijn grote manden). Verder ga je dan met de toeristen kleefrijstballen maken voor de 4 olifanten die niet meer goed kunnen kauwen. Songkran is een van deze olifanen, ze heeft geen kiezen meer en ook haar slurf is niet meer zo sterk dus moet je die rijstballen direct in haar enorme tandloze bek stoppen, echt geweldig om te doen. De meesten vinden het de eerste keer een beetje eng maar als ik het dan voor heb gedaan heb ik gelijk genoeg vrijwilligers :-) Ondertussen vragen ze mij allemaal de oren van mijn hoofd over de olifanten en dat is superleuk en dat allemaal in het engels. Ik heb al wat Amerikanen moet begeleiden en er waren een paar woorden die ik nog niet wist in het engels dus die heb ik gelijk even aan ze gevraagd, learning all the time :-)Verder voeren we 's middags de olifanten nog een keer en gaan daarna met de oli

  • 25 Maart 2014 - 10:48

    Patrick:

    Wat fijn dat je het naar je zin hebt. Het is ook een bijzondere ervaring. Geniet ervan!!

    BTW. Kijk nog maar goed in je koffer voordat je naar huis gaat of er geen kikker in zin. Niet te vertrouwen die beesten. ;-)

  • 25 Maart 2014 - 10:52

    Jolanda Huijser:

    Hé Diaan,

    Leuk om te lezen hoe het gaat en blij dat het gezellig is. Geen stroom klinkt me bekend in de oren :-)
    Fijn dat het werk afwisselend is, dat is wel belangrijk.
    Tja en bij oog-in-oog staan met wilde dieren geldt 1 regel: niet gaan rennen en niet gaan gillen (dat geldt ook bij kikkers). Geniet nog van de tijd die je daar hebt....veel plezier.

    Groetjes,
    Jolanda

  • 25 Maart 2014 - 11:04

    Marie-Anne:

    Geweldig leuk reisverslag! Errug gelachen om die kikker! ;) Veel plezier nog daar! En neem inderdaad geen verstekelingen mee in je bagage als je terugkomt. ;)

  • 25 Maart 2014 - 11:12

    Corrie:

    wat is het heerlijk dat je het zo naar je zin hebt......zat er vandaag aan te denken hoe je het allemaal zou beleven. en tadaaa daar was je verslag. Heerlijk om te lezen! Geniet ervan en doe voorzichtig! Groetjes, Corrie

  • 25 Maart 2014 - 11:27

    Corine:

    He avonturier, Ik zie het al helemaal voor me, jij net zo springend als die kikker. Kom je nog wel terug? Een knuffel van De Hanen

  • 25 Maart 2014 - 11:41

    25-03-2014 Els:

    Wat een avontuur daar in Thailand!! Leuk zeg die olifanten en helemaal dat eten geven!!
    Die kikkers lijkt me heel vervelend, goed kijken dat ze niet bij je in bed zitten.
    Geniet er maar van, je verslag was weer heel leuk!
    Groet Els

  • 25 Maart 2014 - 12:48

    Martijn:

    Hoi Diana!! Fijn om te lezen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt daar!! Prachtig verhaal ook van die kikker. ik hoop dat jullie allebei inmiddels over de schrik heen zijn, haha. Heel veel plezier daar verder en succes met het geven van de rondleidingen! Ik zie de verhalen wel weer verschijnen. Groeten, Martijn

  • 25 Maart 2014 - 14:48

    Wilma Schaap:

    Hai Diaantje,

    Fijn dat je het daar naar je zin hebt, mooi verhaal heb je weer geschreven, altijd leuk om te lezen. Als je terug komt moet je maar een boek gaan schrijven, zal best aanslaan zoals jij het schrijft.
    Groetjes en nog heel veel plezier
    Jaap en Wilma

  • 25 Maart 2014 - 17:37

    Loes:

    En hoe is het nu met de kikker na het zien (en voelen!) van jouw blanke bil?
    Heul veul plezier nog!!

  • 25 Maart 2014 - 19:08

    Anouk:

    Wat leuk weer om op deze manier met je mee te leven. Geniet er maar lekker van.

  • 25 Maart 2014 - 19:41

    Ria Hoefnagels:

    Heej Diana,
    Heerlijk weer van jou te horen, volgens mij vliegt de thaise tijd voorbij.... Dit wordt een reis om nooit te vergeten en nu je er nog bent heel veel van te genieten. Dat is jou wel toevertrouwd, daar twijfel ik niet aan ! Als je nog eens zo'n kikker ziet, kijk hem dan maar strak aan en zeg alleen maar, dat ze bij ons kikkerbilletjes eten, in de knoflooksaus nog wel ;-), het zal dan wel gedaan zijn met adhd-er spelen, hihi. Je kunt toch wel foto's maken, hoop ik ?? Nog heel veel plezier en laad je accu maar op voor thuis. <3.

  • 26 Maart 2014 - 00:37

    Kees:

    Hoi Diana,
    Heel erg fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt, het is je gegund. Echt een komisch verhaal met Kermit.

    Geniet er verder nog met volle teugen van in Elephants World maar ook tijdens de rest van je reis. Ik ben ook ontzettend benieuwd naar je foto's.
    Groetjes,
    Kees

  • 27 Maart 2014 - 12:41

    Peter:

    Hoi Diana,
    Leuk geschreven weer! Hoe voelt dat nou, een kikker op je bil? Wat weer een avonturen! Veel plezier de komende tijd.
    Groetjes,
    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

LAOS CAMBODJA THAILAND

rondreis Laos Cambodja met standdagen Thailand

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2014

elephants World

01 November 2012

foto's

29 Oktober 2012

strand!

24 Oktober 2012

Cambodja

20 Oktober 2012

LAOS!!!!
diana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1818
Totaal aantal bezoekers 19078

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

vrijwilligerswerk elephants World

12 September 2013 - 12 September 2013

INDIA EN NEPAL

09 Oktober 2012 - 30 Oktober 2012

LAOS CAMBODJA THAILAND

07 Oktober 2012 - 07 Oktober 2012

rondreis Thailand/Laos/Cambodja

04 April 2010 - 24 April 2010

Hong Kong, Java en Bali

30 November -0001 - 30 November -0001

VIVA MEXICO

Landen bezocht: