New Delhi, eerste dagen India - Reisverslag uit New Delhi, India van diana harinck - WaarBenJij.nu New Delhi, eerste dagen India - Reisverslag uit New Delhi, India van diana harinck - WaarBenJij.nu

New Delhi, eerste dagen India

Blijf op de hoogte en volg diana

12 September 2013 | India, New Delhi

Namastee,

Alweer 2 dagen in India. Dinsdag zijn we via Zurich (een vlucht van een uur) naar New Dehli gevlogen (7 uur vliegen) met Swiss Air. En ... ja hoor....tot 2 keer toe zwitserse chocolade aan boord gekregen :-)
We kwamen 's nachts aan in New Delhi en gelijk viel de enorme hitte op, 31 graden om 0.00 uur.
Na een korte nacht zijn we delhi gaan ontdekken. Echt snel gaat dat niet want het verkeer is hier onmogelijk. Na 2 dagen heb ik de verkeersregels een beetje door. Wie het hardst kan claxoneren heeft voorrang. En voor de rest is het ieder voor zich....
Als eerst hebben we een riksha tocht van een uur door de oude stad gemaakt. Ongeloofelijk hoe hard zo'n iel mannetje nog kan fietsen met twee europese vrouwen achterop in een bakje. En dan heb ik het niet over een Sparta " met" maar over een hele oude gammele fiets zonder versnellingen. Ik heb nog aangeboden om alleen in een bakje te gaan zitten maar dat was toch echt niet nodig. Fietsen door het oude gedeelte was echt fantastisch maar ging ook gepaard met 3 bijna-dood-ervaringen :-) Remmen kende onze chauffeur niet het was gewoon gaan met rotvaart en heel hard roepen en bellen :-) En dat door hele kleine steegjes vol met voetgangers en honden en koeien.
Ik werd die ochtend er wel gelijk even aan herinnerd dat we hier in India zijn. Omdat ik nogal voorover gebogen in de riksha zat was een stukje van mijn rug ontbloot, er werd mij vriendelijk verzocht door een riksha-bestuurder om dat stukje huid te bedekken. Op zich wel vreemd want de vrouwen die hier, in overigens zeer mooie, sari's lopen zijn ook niet helemaal bedekt, je ziet toch een behoorlijk gedeelte van hun rug en hun delhi-belly :-) Voor de rest worden Marijke en ik heel de dag aangestaard en gefotografeerd. En krijgen we regelmatig luchtzoentjes :-) Op zich best grappig en niet vervelend.
Na het fietsen zijn we naar wat bekende plekken in de stad geweest oa India-gate. Wat best indrukwekkend was, is het huis waar Ghandi de laatste jaren van zijn leven heeft gewoond. Zijn woon/slaapkamer is nog steeds ingericht als destijds. Vanuit die kamer is hij de tuin ingelopen om te gaan mediteren, waar hij is vermoord. Die laatste wandeltocht van zijn kamer naar de plek waar hij is gestorven is weergegeven door voetstappen die gemaakt zijn in het cement.
Morgen gaan we de stad weer verlaten. vind ik op zich niet erg want 2 dagen Delhi is meer dan genoeg. Wat een drukke, vieze, benauwde stad is het. heel veel mensen leven hier op straat. In de bermen langs de weg (zelfs op rotondes) en in de parken leven hele gezinnen (met vaak hele kleine kinderen). Sommige hebben nog enigzins een hutje gebouwd maar er liggen ook gewoon kinderen op de stoep te slapen.
Kortom op naar Jaipur....
Groetjes en tot horens
Diana

  • 12 September 2013 - 15:31

    Willeke:

    Wat een belevenis weer!! Heel veel plezier. Veel liefs vanuit het regenachtige, koude Nederland. Willeke

  • 12 September 2013 - 15:34

    Corrie V.:

    oh..wat is het weer heerlijk om je reisverslagen te lezen en er ook een beetje bij te zijn.....

  • 12 September 2013 - 15:37

    Peter:

    Hoi Diana,
    Wat weer een andere wereld! Je stapt echt van de ene- in de andere wereld. Gaaf om mee te maken! Leuk geschreven weer!
    Groetjes en nog veel plezier de komende tijd!
    Peter



  • 12 September 2013 - 17:26

    Anouk:

    Wat leuk weer om op deze manier mee te genieten van je reis. Geniet er maar lekker van.

  • 12 September 2013 - 19:03

    Ria Hoeftegaal:

    Namastee terug !!
    Ik weet niet wat het betekent, maar ik vermoed zoiets als : hoihoi, dus dat zit wel goed. Ben blij, dat die riksjameneer je erop wees, dat je rechtop moet zitten, want o, o, o, nog maar net pijnvrij ( hoop ik toch ) en madam zit alweer met een bolle rug.
    Ik kan goed geloven, dat je ogen en oren te kort komt in zo'n stad, gelukkig ga je snel weer verder. Reuzeblij met je verhaal, ik geniet met propjes !
    Nog heel veel plezier samen daar en lekker slapen, hoor !
    Dokter Ria

  • 12 September 2013 - 22:50

    Raymond:

    Hey nichtje. :-) Leuk om weer van je verhalen mee te kunnen genieten. Ik zie je al helemaal gaan op zo'n gammele fiets tussen de honden, koeien en voetgangers. En een dehli-belly klinkt niet heel charmant. Hahaha. Blijf vooral schrijven zodat we mee kunnen genieten. Weer veel plezier gewenst de komende dagen! Liefs, Ray.

  • 12 September 2013 - 23:23

    Anja Zwart:

    Hoi Diana,
    Komt mij bekent voor dit verslag over Delhi wat een cultuur shock he'
    TIP: kijk uit voor de koeiepoep voor je het weet sta je met je sandaal midden in een plak poep te dansen ik heb het mee gemaakt met een van de reisgenoten van mij op die reis niezolekkerrrrr hoor om dat mee te maken.
    En nog enge diertjes tegen gekomen (spinnentjes)grrrrrrrrrrrr ik zal je blijven volgen veel plezier nog en geniet ervan!

    Gr Anja Zwart

  • 13 September 2013 - 08:46

    Corine:

    He Diana,

    Ik las Namastee en zag plotseling Ad Visser en zijn Echte Meisjes voor me. Blond maar met een veel hoger IQ. Veel plezier en ik zie weer uit naar het volgende verslag. Knuffel van Corine

  • 13 September 2013 - 11:41

    Martijn:

    Zo te lezen hebben jullie in korte tijd alweer heel wat beleefd! Veel plezier nog de komende dagen; er staat nog genoeg op jullie programma ;) Gr. Martijn

  • 14 September 2013 - 11:50

    Els M:

    Hallo Diana,

    Wat een verhaal en belevenissen!!
    Ik begrijp dat rechts geen voorrang heeft, tjonge tjonge!! Maar je hebt het doorstaan en met
    " bedekte " rug!!!!! Had je geen last van je rug na die rit?
    Hoe warm is het overdag?
    Geniet maar lekker van al die mooie dingen!!
    Groet Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

INDIA EN NEPAL

26 daagse rondreis

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2013

foto's

06 Oktober 2013

Nepal; een verademing na India

25 September 2013

India; niet geschikt voor zwakke magen!

18 September 2013

taj mahal :-)

12 September 2013

New Delhi, eerste dagen India
diana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 19095

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

vrijwilligerswerk elephants World

12 September 2013 - 12 September 2013

INDIA EN NEPAL

09 Oktober 2012 - 30 Oktober 2012

LAOS CAMBODJA THAILAND

07 Oktober 2012 - 07 Oktober 2012

rondreis Thailand/Laos/Cambodja

04 April 2010 - 24 April 2010

Hong Kong, Java en Bali

30 November -0001 - 30 November -0001

VIVA MEXICO

Landen bezocht: