taj mahal :-) - Reisverslag uit Agra, India van diana harinck - WaarBenJij.nu taj mahal :-) - Reisverslag uit Agra, India van diana harinck - WaarBenJij.nu

taj mahal :-)

Blijf op de hoogte en volg diana

18 September 2013 | India, Agra

Hallo allemaal,

Hier een berichtje vanuit AGRA waar we gisteren de Taj Mahal hebben gezien, werkelijk wonder schoon.
Maar eerst terug naar vrijdag. Toen zijn we vanuit Delhi Jaipur gegaan. Toen we bij het hotel aankwamen zagen we dat ze iets verderop een zaal aan het versieren waren voor een bruiloft. Na het eten zijn Marijke en ik er gaan kijken en stond net de bruidegom op zijn witte paard voor de deur, echt waar! De broer van de bruidegom kwam naar ons toe en vroeg of ik de bruidegom wilde ontmoeten want dat bracht hem geluk. Uiteraard wil ik dat niemand ontzeggen dus ben ik meegegaan. We stonden buiten nog een tijdje te kijken, de bruidegom was ondertussen zonder paard naar binnen gegaan, toen de broer van de bruidegom weer naar ons kwam en vroeg of we mee naar binnen wilde komen. Daar zeiden we geen nee tegen natuurlijk. Eenmaal binnen bleek het een enorme binnenplaats te zijn waar een groot buffet stond. Er waren enorm veel gasten aanwezig. De broer van de bruidegom gaf één van de gasten de opdracht om goed voor ons te zorgen. Deze man bleef de hele avond bij ons, ondertussenhadden we natuurlijk flink wat bekijks. Heel wat gasten kwamen naar ons toe om een hand te geven, vooral kinderen vonden ons heel interessant. Er waren zelfs gasten die ons meenamen naar hun familie om hen voor te stellen aan ons. Echt continu kregen we eten en drinken aangeboden. Tegen het eten konden we nog nee zeggen door te zeggen dat het te spicey was voor ons. Drankjes ging wat moeilijker. Ik heb nog wat kersensap gedronken maar de andere drankjes waren mij iets te vaag en omdat ik niet ziek wilde worden durfde ik ze niet te drinken maar ja, weigeren is natuurlijk ook niet netjes. Gelukkig was onze chaperone de redder in nood en pakte de drankjes van ons aan als de gulle gever was vertrokken zodat we ze niet hoefde te drinken. Op gegeven moment dacht ik dat ik cola kreeg, dat zeg ik natuurlijk geen nee tegen, maar voor dat ik een slok kon nemen zei de chaperone dat het indiaase cola was en dat ik dat beter niet kon drinken omdat ik er waarschijnlijk ziek van zou worden. Tegen middernacht kwam dan eindelijk de bruid terwijl de bruidegom al die tijd geduldig had zitten wachten op het podium. Ze was helemaal in het rood en behangen met gouden sieraden. Om haar heen liepen mensen die en grote rode doek boven haar hoofd hielden zodat de goden haar niet konden zien. Eenmaal op het podium bij haar toekomstige echtgenoot nam haar familie afscheid van haar en begon de trouw ceremonie, geen van beiden keek écht blij. Toen marijke en ik weer terug wilde naar het hotel werden we netjes begeleid door onze chaperone. Ondanks dat het een klein stukje lopen was zei hij dat het s avond niet veilig is om als vrouw over straat te lopen. En hij had zeker gelijk want voordat we bij het hotel waren heeft hij nog een dronken man moeten weg jagen die nogal vervelend deed. Maar wat een super geweldige ervaring om een indiaase bruiloft mee te mogen maken, de mensen hier zijn echt gastvrij. Verder zien we tijdens de reis best wel veel mensen- en dierenleed. Ook zien we hele smerige dingen, ik zal niet alles in mijn verslag schrijven, niet goed voor zwakke magen. Het is hier bijvoorbeeld heel normaal om op straat te gaan zitten poepen en het maakt niet uit of het een drukke straat is of niet. Je ziet mensen gewoon gehurkt op straat zitten. En mannen zie je werkelijk waar overal op straat plassen, de urinelucht ruik je dan ook geregeld. En dat in deze hitte heel fijn, het is voor de tijd van het jaar hier heel warm, elke dag is het wel tegen de 40 graden. Het zweet loopt geregeld in mijn ogen. We moeten dus veel water drinken, vaak met "ors". Morgen gaan we verder naar de volgende plaats. Zo lekker een hapje eten, het eten is heerlijk. Hoop alleen dat ik het binnen kan houden want sinds vandaag heb ik last van de beruchte delhi-belly :-(

  • 18 September 2013 - 14:45

    Patrick:

    Zo te lezen is het een hele mooie en bijzondere reis. Geniet ervan en hopelijk stopt de delhi-belly snel.

  • 18 September 2013 - 14:50

    Peter:

    Hoi Diana,
    Wat gaaf van die bruiloft! lachen! 40 graden en dan dat poepen op straat, bah!
    Delhi-belly, haha, nou niet ziek worden hoor.
    Weer heel leuk geschreven!
    Groeten en genietse de komende tijd!
    Peter


  • 18 September 2013 - 15:42

    Anouk:

    Wat bijzonder om zo'n bruiloft mee te maken!
    Hoop dat het snel beter met je gaat.
    Geniet maar lekker van je mooie, bijzondere en indrukwekkende reis.
    Groetjes Anouk

  • 18 September 2013 - 15:51

    Corine:

    Wat een beleving weer. Ik verheug me op de foto's.
    Kijk maar uit waar je gaat staan met je sandalen. BLUUUH

    Groet van Corine

  • 19 September 2013 - 07:18

    Corrie:

    Wat leuk dat je zo'n bruiloft van dichtbij heb mogen meemaken (en wij ook een beetje :-))

  • 20 September 2013 - 12:00

    Carly:

    Da's nou iets dat je van te voren niet kunt plannen, het overkomt je gewoon. Wat leuk dat jullie dat mogen beleven. Ben ook benieuwd naar de foto's en video. Nog veel reisplezier en kijk uit waar je loopt.

  • 24 September 2013 - 20:53

    Raymond:

    Met die delhi-belly kun jij dus ook gewoon op straat gaan zitten... heel normaal dus. :-)
    Bruiloft klinkt top en zoiets kan alleen jou overkomen. Veel plezier nog!

  • 25 September 2013 - 12:35

    Jaap:

    Hoi Diana,

    Altijd leuk om iets van de plaatselijke bevolking mee te maken. Met een bruiloft pakken ze wel uit ja.
    Heel veel plezier verder.

    Gr. Jaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Agra

INDIA EN NEPAL

26 daagse rondreis

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2013

foto's

06 Oktober 2013

Nepal; een verademing na India

25 September 2013

India; niet geschikt voor zwakke magen!

18 September 2013

taj mahal :-)

12 September 2013

New Delhi, eerste dagen India
diana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 19184

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

vrijwilligerswerk elephants World

12 September 2013 - 12 September 2013

INDIA EN NEPAL

09 Oktober 2012 - 30 Oktober 2012

LAOS CAMBODJA THAILAND

07 Oktober 2012 - 07 Oktober 2012

rondreis Thailand/Laos/Cambodja

04 April 2010 - 24 April 2010

Hong Kong, Java en Bali

30 November -0001 - 30 November -0001

VIVA MEXICO

Landen bezocht: