strand! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van diana harinck - WaarBenJij.nu strand! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van diana harinck - WaarBenJij.nu

strand!

Blijf op de hoogte en volg diana

29 Oktober 2012 | Thailand, Hua Hin

Hoi,

Vandaag al weer mijn laatste vakantiedag in Thailand. Afgelopen donderdag zijn we van Cambodja naar Bangkok gevlogen. Om vervolgens gelijk door te rijden naar het strand. Ik heb me hier voornamelijk vermaakt met elke dag heerlijk over het strand te wandelen langs de kustlijn. Een beetje zoeken naar mooie schelpen en natuurlijk elke dag een massage. Om jullie een idee te geven. Een massage op het strand kost maar 3,75 euro per uur. Dan lig je op een bed, onder een afdakje, op een schone handdoek en terwijl je wordt gemasseerd hoor je het ruisen van de zee HEERLIJK!!!. Aangezien het hoogseizoen nog niet is begonnen is het heerlijk rustig op het strand. Ook regelmatig een pedicure en manicurebehandeling gehad (2,50 eurp per keer)
Gisteren heb ik een scooter gehuurd. Nou ja scooter, dat ding zou de 120 km per uur moeten kunnen halen. Ik heb het uitgeprobeerd en bij 100km ben ik gestopt, vond ik hard genoeg :-). Met de scooter heb ik verschillende badplaatsen bezocht en de binnenlanden ingetrokken. Heerlijk op stille wegen langs de rijstvelden gereden. De tocht naar de badplaatsen was leuk maar alles behalve stil. Hiervoor moest ik met de scooter de rijksweg op. In het begin een beetje spannend, ze rijden hier ook nog eens op de engelse manier, maar na een half uurtje had ik het goed onder de knie (en dat voor iemand die 20 jaar geleden ooit een keer op een scooter heeft gereden). De mensen hier houden heel goed rekening met elkaar maar halen ook wel vreemde stunts uit. Op de rijksweg zijn niet aan beide kanten afslagen met viaducten. Als je aan de andere kant van de rijksweg er af moet, moet je doorrijden totdat er een opening in de middenberm is en dan kan je een U-turn maken en vervolgens via de andere kant terug rijden naar de afslag. En aangezien ze hier 6 baans wegen hebben betekende dat, dat ik vol gas de rijksweg over moest steken naar de U-turn :-) maar ik kwam er achter dat sommigen geen zin hebben om terug te rijden. Ze pakken dan de U-turn voor de afslag en gaan vervolgens met hun scooter op vluchtstrook tegen het verkeer inrijden naar de afslag. Heb ik ook een keer gedaan en dat gaat op zich heel makkelijk. Niemand die zijn middelvinger opsteekt of naar zn voorhoofd wijst, ze geven je gewoon netjes de ruimte :-) Kortom gisteren was echt een superdag.
Vandaag nog een beetje hangen en wellicht een massage en dan vanavond naar het vliegveld. Morgen dus weer in Nederland en dat betekent heel veel t-shirtjes over elkaar aantrekken want ik ben dat koude weer hier helemaal niet gewend. Het is de afgelopen weken alleen 's nachts onder de 30 graden geweest en ook dan was het niet minder dan 25 graden.
Groetjes en tot ziens
Diana

  • 29 Oktober 2012 - 08:21

    Peter:

    Hoi Diana,
    Dat klinkt wel heel erg gaaf allemaal; lekker toeren langs de rijstvelden, elke dag op het strand, etc.
    Op het weer hier hoef je je niet te verheugen: het is miezerig pies-weer..., zou je je vakantie niet gaan verlengen...?
    De winter hier is goed voor je volgende reis plannen (naar de zon).
    Sterkte alvast en een goeie reis terug!
    Groetjes,
    Peter


  • 29 Oktober 2012 - 12:31

    Marijke:

    Nou dat wordt volgend jaar samen op de motor door Vietnam, jij met je ik ga geen motor rijden haha! Maar leuk dat je dat gedaan heb! Zit weer heerlijk te genieten tijdens het lezen, zie het ook allemaal voor me.

    Hoe was het hotel in SiemRiep trouwens, niet raar? Heb echt continue aan je gedacht!

    Oh en heb je nog een spagetti carbonara besteld ;-) ?

    Goede reis terug naar huis!
    xx Marijke

  • 29 Oktober 2012 - 18:46

    Ria:

    Wow, Diana, heerlijk, dat je zó hebt kunnen genieten ! En dan nog op een motor, tussen al dat gekrioel, chapeau, hoor. Ik kan me voorstellen, dat dat een enorme kick geeft. Volgens mij stap jij het vliegtuig uit met een grote grijns op je gezicht.
    Tja, het weer hier, nou ja, het is ook bijna november, hè ? Echt weer om lekker thuis te loungen, een mens moet toch wat !
    Goeie terugreis gewenst en tot horens ! Bedankt voor je updates, heel fijn om mee te leven. Doewie, Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Hua Hin

LAOS CAMBODJA THAILAND

rondreis Laos Cambodja met standdagen Thailand

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2014

elephants World

01 November 2012

foto's

29 Oktober 2012

strand!

24 Oktober 2012

Cambodja

20 Oktober 2012

LAOS!!!!
diana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 19088

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

vrijwilligerswerk elephants World

12 September 2013 - 12 September 2013

INDIA EN NEPAL

09 Oktober 2012 - 30 Oktober 2012

LAOS CAMBODJA THAILAND

07 Oktober 2012 - 07 Oktober 2012

rondreis Thailand/Laos/Cambodja

04 April 2010 - 24 April 2010

Hong Kong, Java en Bali

30 November -0001 - 30 November -0001

VIVA MEXICO

Landen bezocht: