LAOS!!!! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van diana harinck - WaarBenJij.nu LAOS!!!! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van diana harinck - WaarBenJij.nu

LAOS!!!!

Blijf op de hoogte en volg diana

20 Oktober 2012 | Laos, Vientiane

Sabadee,
Vandaag de laatste dag in het mooie Laos. Morgen gaan we naar Cambodja.
Al weer meer dan een week geleden zijn we van Bangkok gevlogen naar het Noorden van Thailand. Heel handig laat ik mijn reisgids van Laos en Cambodja in het vliegtuig liggen. Een beetje dom :-)
Gelukkig kwam ik er vrij snel achter en belde de gids naar het vliegveld en hebben we later mijn boek weer op kunnen halen bij de balie van Thai Airways, wat een geluk!
In thailand nog een thaise massage gehad. Ik voelde mij daarna helemaal soepel. UIteraard werd ik weer gemasseerd door een man (zonder happy eind hahaha) en die masseerde uitstekend maar hard. Ik heb een week lang met blauwe plekken rondgelopen (vooral op mijn rug).
In Noord Thailand zijn we helemaal naar de gouden driehoek gegaan; de grens met Laos en Birma. Daar werd, en misschien nu nog, veel opium gekweekt. Vorige week zondag zijn we met een bootjes (de koffers apart in een boot) de Mekong rivier overgestoken naar Laos. Daar moesten we allerlei formulieren invullen, pasfoto's inleveren en uiteraard ook dollars betalen voor een visum.
Laos is een stuk primitiever dan Thailand (Thailand maar dan 50 jaar geleden volgens de gids). De natuur is echt super. Alles is mooi groen overal zie je bananen, papaya's etc. aan de bomen hangen. Het Land bestaat voor 70% uit bergen en dat maakt het helemaal mooi.
De eerste twee dagen in Laos hebben we doorgebracht op een mooie traditionele boot. Op deze boot werd de lunch bereid en er was genoeg ruimte om te eten te zonnen, te relaxen etc. en ondertussen te genieten van de ontzettend mooie natuur. Af en toe stopte we en gingen we een primitief dorpje bezoeken of een bijzondere grot. Kortom genieten!!
Alhoewel ik ook een minder leuk moment had in Laos. De eerste avond hadden we een nogal simpel hotel. In dit hotel konden we pas gebruik maken van electriciteit om 18.00 uur 's avonds, kortom geen licht. Aangezien de badkamer geen raam had en ik toch nodig moest ben ik maar in het donker op de wc gaan zitten. Een beetje onhandig maar verder niets aan de hand. 's Avonds komen we terug en doen we het licht in de badkamer aan zit er, echt waar ik overdrijf niet, een enorm grote SPIN!!!!Ik heb het hier niet over die bruine spinnen die bij ons wel eens op de grond lopen maar ik heb het over het formaat vogelspin (maar dan een minder dik lijf) de rillingen liepen over mijn rug!!!. Het idee dat ik nog ik die kamer moet slapen, IEUWWWW. Ik ben natuurlijk gelijk naar de receptie gerend en een stoere laotiaanse dame is dat beest te lijf gegaan met een bezem. Uiteraard liet de spin zich niet gelijk vangen en zetten het op een rennen (een snelheid waar Usain Bolt jaloers op zal zijn) maar gelukkig wist ze m te pakken te krijgen. Aangezien de hele kamer was voorzien van houten schrootjes vond ik het niet echt prettig meer daar, het was niet goed te zien of er nog meer van die engerds rondliepen. Ik heb die avond tot 01.00 uur buiten gezeten met een paar mannen van de groep (blij dat ik niet de enige was die niet naar bed wilde). Uiteindelijk na een paar glazen whiskey had ik genoeg moed verzameld om naar mijn kamer te gaan :-)
Na de boottocht op de Mekong zijn we aangekomen in het stadje Luang Prabang. Dit stadje staat op de lijst van Unesco en is echt heel mooi en gezellig. Ik heb het daar reuze naar mijn zin gehad. Onder andere zijn we naar een boedhistische tempel geweest waar we werden ontvangen door een stel monniken. We hadden wat giften voor hen meegenomen en nadat zij deze hadden aangenomen werden we gezegend. Het was echt bijzonder om mee te maken.
Morgen dus naar Cambodja. Afgelopen week is de koning van Cambodja overleden. Morgen bij aankomst krijgen we gelijk een rondleiding in het koninklijk paleis waar de koning ligt opgebaard. Om onze respect te tonen moeten we gekleed gaan in witte/zwarte kleding. Gelukkig heb ik dat bij me. Ben benieuwd of we er verder nog wat van gaan merken.
Gisteren zat ik ook al in een internetcafe en was ik bezig met het uploaden van wat foto's. Ik was nog niet klaar of internet viel uit. Waardoor ik niet alle foto's heb kunnen uploaden en al helemaal niet een verhaal heb kunnen schrijven. Was wel zonde van mijn tijd. Hopelijk lukt het om dit verhaal af te maken voordat het weer weg valt. De foto's probeer ik wel in Thailand te uploaden en anders zet ik ze er thuis op.
Groetjes vanuit Laos en iedereen bedankt voor de leuke berichtjes.
Ik hoorde vandaag dat het in Nederland 20 graden zou zijn ?! In ieder geval geen slecht weer meer.... Het is hier elke dag tussen de 35 en 40 graden en behoorlijk vochtig waardoor het zweet, bij enige inspanning, onderaan mijn kin hangt.

  • 20 Oktober 2012 - 12:42

    Anouk:

    Hoi, geniet er maar lekker van. Ja, zo maak je nog wat mee en weet je weer wat luxe we het in Nederland hebben! Groetjes aan Anja.

  • 20 Oktober 2012 - 14:31

    Loes:

    Ben je de spin niet met haarlak te lijf gegaan?! Weet je nog? :))
    Het klinkt allemaal weer geweldig, hoeveel foto's heb je al gemaakt?
    Veel plezier nog!

  • 20 Oktober 2012 - 17:09

    Ria:

    Heeej Diana, weer geweldig genoten van je verslag !Allereerst : die 20 * , die voorspeld waren, zijn vast érgens uitgekomen, maar niet in Nederland ! Ach, goed weer om de zomerspullen op te ruimen en het wintergebeuren tevoorschijn te halen. Zou dat echt helpen, een spin met haarlak bespuiten ? Ik zie het zó voor me, griezeldegriezel .Ja. Laos is veel minder op toeristen ingesteld, maar daardoor voor jou zeker zo interessant. Voor zover ik kan lezen, komt alles zo'n beetje uit, wat je ervan gehoopt had ?Wat betreft je reisgidsen : Alzheimer light begint soms al erg vroeg, moppie ! Vraag in het vervolg maar aan iedereen of je niks vergeten bent bij het weggaan, iedereen lol en jij vergeet geen spullen meer ! Ik wens je nog veel meer plezier voor de verdere reis, hou ons op de hoogte ?! Liefs, ria

  • 21 Oktober 2012 - 15:18

    Raymond:

    Diaantje... wat een geweldig verhaal wederom. Ennuh... je hebt gelijk weer voor mij bevestigd waarom ik niet die kanten op wil. Hahaha. Fobisch ben ik voor die spinnen. :-) Heel veel plezier nog en tot snel. Kuz.

  • 22 Oktober 2012 - 10:55

    Peter:

    Hey Diana!
    Mooi verhaal weer! lachuh van die spin, die "met een snelheid rende waar Usain Bolt jaloers op zou zijn", haha.
    Jij ziet echt veel van de wereld. 35 tot 40 graden lijkt me wel lichtelijk warm...
    Wij reizen de komende tijd vrij veel: Hanneke zit nu in Portugal, gaat over 4 weken naar Cork, Ierland en ik zit over 5 weken in Peru en over 2 maanden in Mexico en de VS, kan niet wachten! reizen blijft gaaf!
    Heel sterk dat je nu naar dat paleis gaat waar de koning ligt opgebaard.
    Nog veel plezier daar!


  • 22 Oktober 2012 - 13:01

    Marie-Anne:

    Hoi Diaantje,

    Geweldig genoten van je reisverslag. Het lijkt me allemaal prachtig daar! Alleen al die griezelige spinnen e.d. mogen ze wat mij betreft houden hahaha... De rillingen liepen over mn rug van dat spin-verhaal. ;)

    Hier op't werk gaat alles zn gangetje. Druk, druk, druk but don't you worry about it! Als je terugkomt lijkt het toch alsof je nooit weg bent geweest en val je weer fijn met je neus in de spreekwoordelijke boter! ;)

    Van het weekend en vandaag prachtig herfstweer. Al die bruin-, rood- en groentinten van de struiken en bomen zijn weer prachtig aanwezig! Geen 40% en vochtige warmte maar de herfst heeft dus ook wel zijn voordelen. :)

    Nou, geniet maar lekker verder van je trip. En ik wacht met smart op foto's!!

    Groetjes,
    Marie-Anne

  • 22 Oktober 2012 - 18:34

    Wilma:

    Hoi Diana, de link heb ik via facebook Anouk. Het klinkt behalve de spin weer goed, je kunt het ook goed beschrijven, dank voor het meereizen op deze manier. geniet er nog van , groeten Wilma

  • 22 Oktober 2012 - 18:34

    Wilma:

    Hoi Diana, de link heb ik via facebook Anouk. Het klinkt behalve de spin weer goed, je kunt het ook goed beschrijven, dank voor het meereizen op deze manier. geniet er nog van , groeten Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

LAOS CAMBODJA THAILAND

rondreis Laos Cambodja met standdagen Thailand

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2014

elephants World

01 November 2012

foto's

29 Oktober 2012

strand!

24 Oktober 2012

Cambodja

20 Oktober 2012

LAOS!!!!
diana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 19088

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

vrijwilligerswerk elephants World

12 September 2013 - 12 September 2013

INDIA EN NEPAL

09 Oktober 2012 - 30 Oktober 2012

LAOS CAMBODJA THAILAND

07 Oktober 2012 - 07 Oktober 2012

rondreis Thailand/Laos/Cambodja

04 April 2010 - 24 April 2010

Hong Kong, Java en Bali

30 November -0001 - 30 November -0001

VIVA MEXICO

Landen bezocht: