reis van de vulkanen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van diana harinck - WaarBenJij.nu reis van de vulkanen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van diana harinck - WaarBenJij.nu

reis van de vulkanen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg diana

18 April 2010 | Indonesië, Batavia

Hallo hallo,

Hier ben ik dan weer. Vrijdag op Bali aangekomen...heerlijk, heerlijk!! Vooral na de twee laatste lange reisdagen. Het weer is tot nu toe ook stukken beter dan op Java alhoewel we daar ook niet te klagen hadden. We hebben de overtocht van Java naar Bali gemaakt met de pont, altijd spannend een indonesische pont :-(. Maar gelukkig duurde de overtocht maar een half uurtje. Tijdens de overtocht viel er niet zo veel te beleven dus had 1 van de indonesische dames van ons reisgezelschap geregeld dat we even in de stuurhut mochen kijken bij de kapitein. nou die vond al die aandacht wel leuk en vroeg of ik ook even achter het roer wilde zitten. op zich wel grappig. eenmaal in ons hotel aangekomen bleek er voor marijke en mij een briefje op te hangen in het hotel met daarop de tekst " special welcome to Marijke & Diana, free cocktails tonight. mr. C" Wij hadden al gelijk het vermoeden dat chrit hier achter zou zitten en ja hoor voor we het wisten stond hij voor neus. Hij had afgelopen maandag een ticket geregeld en is woensdag vanuit Nederland naar Bali vetrokken om ons op te zoeken. Hij blijft de hele week bij ons en verblijft ook in hetzelfde hotel... echt een super leuke verrassing. Aangezien Chrit al een paar keer eerder op Bali is geweest heeft hij ons gisteren een beetje rondgeleid in Kuta..de toeristische stad van Bali. vandaag maar even rustig aan gedaan ivm de bekende reizigersziekte. Beiden nog nooit eerder last van gehad in Azie maar hier is het dan toch gelukt. Bij mij is het gelukkig al weer over maar bij Marijke duurt het langer en is het ook heftiger. Ik heb twee dagen alleen maar witte rijst en bouillon gegeten. Marijke heeft 2 dagen helemaal niets gegeten, uiteindelijk toch maar een witte boterham naar binnen gewerkt en nu voelt ze zich gelukkig een stuk beter.
Het eten is hier echt heerlijk. Oh ja, weer een nieuwe sate soort ontdekt ....eendensate. (Corine, ik heb geen slang en hondensate ontdekt maar die hebben ze vast wel) Gisteren heb ik voor het eerst balinees gegeten en dat vond ik toch wat minder lekker. ik had ook nog eens de pech dat er ergens tussen mijn atjar een gemeen heet pepertje zat. Ik kan heel goed tegen heet eten maar dit was echt erg. Marijke en Chrit kwamen niet meer bij van het lachen terwijl ik probeerde mijn mond en keel te blussen. Het deed echt zeer en op een gegeven moment was het net alsof ik bij de tandarts was geweest, de hele linkerkant van mijn mond voelde verdoofd aan. Vanavond kijk ik dus wel uit.... :-) Morgen ga ik een fietstocht maken tussen de rijstvelden. Zal wel heftig worden aangezien het hier bloedheet is maar ik wil dit heel graag zien. De rijstvelden hier staan op de lijst van Unesco en schijnen supermooi te zijn.verder willen we deze week nog een auto met chauffeur huren voor een dag. we willen dan wat highlights van Bali gaan bekijken. We hebben nog wat andere plannen...zoals naar een balinese dans gaan kijken en natuurlijk souveniers inslaan. ze hebben hier mooie handgemaakte houten beelden.... ik kan gewoon niet kiezen. Marijke wilde gisteren al een winkel in Kuta leeg kopen, gelukkig had ze niet haar pinpas bij zich :-)
Jullie begrijpen wel dat de uitbarsting van de vulkaan in ijsland hier het gesprek van de dag is. De meeste van de groep hebben niet verlengd dus vertrekken dinsdag al naar Nederland maar zullen waarschijnlijk niet verder komen dan HOng Kong. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Of Marijke en ik ook niet verder komen dan Hong Kong is even afwachten, wij vertrekken vrjdag. De lokale agent van Fox zei vanochtend al dat we zelf maar onderdak moeten regelen in Hong Kong, zij zijn daar niet verantwoordelijk voor. zelf denk ik dat als het zover komt ik een beroep moet doen op mijn reisverzekering, ik neem aan dat Cathay Pacific niet verantwoordelijk is in geval van natuurrampen. Goed we zien wel tegen die tijd, we redden ons wel, eerst ga ik gewoon lekker genieten en hopelijk vertrekt vrijdag gewoon het vliegtuig van Hong Kong naar Amsterdam. Jullie horen nog van mij...
groetjes
Diana

  • 18 April 2010 - 07:52

    Corrie:

    oh, wat vind ik het toch spannend om je verslagen te lezen! Je maakt hele leuke dingen mee hoor...Als je niet terug kunt vliegen......je kan op een rottiger plaats vast komen te zitten, vind je ook niet? Doe in ieder geval voorzichtig!

  • 18 April 2010 - 08:03

    Marco:

    Hoi, Ik heb ook even aan jou moeten denken toen ze Schiphol sloten... maar hopelijk vliegt alles vrijdag weer. Ik denk het wel hoor.. Nou geniet nog van die laatste dagen.
    Groetjes.

  • 18 April 2010 - 09:42

    Patrick:

    Wat een leuke verrassing van Chrit zeg! Stonden jullie wel van te kijken zeker? Geniet er nog maar lekker van! Voordat je het weet is het vrijdag, tenzij de vulkaan letterlijk roet in het eten gooit. Kan je nog wat langer genieten van al dat moois daar. Maar gelukkig is het nog lang geen vrijdag. Geniet ervan! xxxx je neef

  • 18 April 2010 - 12:54

    Peter:

    Superleuk om weer te lezen! + mooie foto's!
    Nog heel veel plezier en hopelijk krijg je geen gedoe rondom de terugreis. Groetjes.

  • 19 April 2010 - 06:56

    Mirjam:

    Hoi Diana,
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Mooie foto's ook !tja en dat Schiphol gesloten is zal als jullie terug moeten wel weer opgelost zijn. Levert trouwens mooie luchten op zonder condesstrepen van vliegtuigen ook heel bijzonder.
    Nou meid geniet maar lekker !

  • 19 April 2010 - 07:53

    Corine:

    Fijn he die IJslanders. Eerst je spaargeld dan een vulkaantje. Er zijn al wat proefvluchten gedaan, zonder problemen. Ik zal voor je duimen. Veel plezier nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Hong Kong, Java en Bali

Recente Reisverslagen:

18 April 2010

reis van de vulkanen

14 April 2010

Pelang Pelang

11 April 2010

Eindelijk!!

28 Januari 2009

laatste paar dagen

21 Januari 2009

Oh Island in the sun!!
diana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 19098

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

vrijwilligerswerk elephants World

12 September 2013 - 12 September 2013

INDIA EN NEPAL

09 Oktober 2012 - 30 Oktober 2012

LAOS CAMBODJA THAILAND

07 Oktober 2012 - 07 Oktober 2012

rondreis Thailand/Laos/Cambodja

04 April 2010 - 24 April 2010

Hong Kong, Java en Bali

30 November -0001 - 30 November -0001

VIVA MEXICO

Landen bezocht: