Oh Island in the sun!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van diana harinck - WaarBenJij.nu Oh Island in the sun!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van diana harinck - WaarBenJij.nu

Oh Island in the sun!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg diana

21 Januari 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Eindelijk weer eens tijd om achter de pc te kruipen.
We zitten nu hier lekker in een resort aan het strand op een mooi eiland. Achter het resort begint de jungle er hangen hier in t resort allerlei bordjes dat het verboden is om je deur van het balkon op te laten staan en dat je geen spullen achter mag laten op het balkon.Het stikt hier van de bavianen, zag zojuist achter mijn kamer een hele familie rondscharrelen. Die beesten klimmen op het balkon en maken een ravage van je kamer, op zoek naar eten, als de deur open staat. De reisleider vertelde dat er onlangs bij een vorige groep iemand zijn onderbroeken op het balkon had gehangen om te drogen. Een tijdje later waren ze verdwenen en hingen ze in de palmbomen :-)
Even terug naar afgelopen vrijdag waar mijn vorige mailtje stopte.
Na het mailen hebben we weer een jungletocht gemaakt. Na lang de berg op te hebben geklommen kwamen we bij een enorme hangbrug. Vooraf kregen we te horen dat we 2 meter afstand van elkaar moesten houden op de brug. In t midden van de brug ligt een smalle plank, zo smal
dat je niet beide voeten naast elkaar kan zetten. Je moet dan ook opletten dat je niet naast het plankje stapt want dat val je tussen de touwen van de brug.
in het begin vond ik het nog leuk. Ik liep redelijk vooraan, Chrit voor me en Marijke achter me. Maar na een paar meter te hebben gelopen, op een brug die behoorlijk heen en weer zwiepte omdat er veel mensen op liepen, keek ik opeens naar beneden de diepte in.......HOOG!!!!! Niet normaal, ik stond gelijk stil.
Ik zei dat ik niet leuk meer vond en terug wilde, maar ja dat ging niet. Marijke zei dat ze hetzelfde gevoel had, gelukkig werden we even rustig door Jan toegesproken en die zei; gewoon doorlopen, je kan niet meer terug, niet naar beneden kijken. Dus dat hebben we maar gedaan maar t was niet echt prettig, wat een hoogte....en dat op zo'n schommeldende touwbrug. Er waren nog meer mensen van de groep die t niet echt fijn vonden, er heeft er zelfs 1 overgegeven halverwege de brug. Jo Jo onze (indonesische) reisleider heeft nog iemand anders de brug over moeten praten. Was wel leuk om te zien hoe liep te vertellen over oerang oetans en olifanten terwijl die vrouw met een wit (bijna grijs) gezicht zich met witte knokkels beet hield aan de touwen van de brug en langzaam voetje voor voetje vooruit liep. Maar goed, ben er toch over heen gelopen (een soort overwinning)en onderweg toch nog af en toe naar beneden gekeken en het was werkelijk prachtig om zo hoog boven de boomtoppen van de jungle te lopen. Achteraf natuurlijk enorm gelachen, we begonnen zo stoer aan deze toch "dat doen we wel even....wat nou hoogtevrees!".
Zaterdag een lange bustocht naar het vliegveld toe. Ik voelde me 's ochtends al niet lekker (stijve nek van de airco's) maar halverwege de rit werd t alleen maar erger. De bus hobbelde alle kanten op, ik werd er vreselijk misselijk van. Tijdens een koffie/plaspauzestop ben ik even alleen buiten gaan zitten. Jo Jo gaf me een nekmassage (die kan het overigens heel goed) en voor ik t wist kreeg ik een 4-handen massage. Een vriend van Jo Jo die in t tentje, waar we zaten te drinken, werkt kwam er bij en gaf me een chinese drukpuntmassage. Tevens had hij een chinees middeltje voor me tegen misselijkheid. Binnen een half
uur was ik van mijn misselijkheid af en voelde me een stuk beter,gelukkig.
's avonds hebben we Borneo verlaten en zijn we naar het vaste land van Maleisie gevlogen waar we 's avonds laat in Kuala Lumpur aankwamen.
De volgende dag een stadstour gedaan. De twee grote petrona towers gezien en natuurlijk beklommen. Je mag niet helemaal naar boven. We zijn wel op de brug geweest die halverwege tussen de twee torens in hangt. Oa nog naar een grote grot geweest, net buiten Kuala Lumpur, met daarin een Hindoe tempel. Heel mooi om te zien. Je moet een behoorlijk lange trap oplopen om in de tempel te komen en het stikt er van de bavianen ...uitkijken dus. Voor je het weet ben je camera kwijt. Halverwege de trap wijst Marijke van een behoorlijk afstand naar een aap die daar niet echt blij mee was en behoorlijk agressief reageerde. Marijke heeft ongeveer een minuut staan trillen. In de grot stond een man met een behoorlijk grote varaan of leguaan, die ik even vast heb mocht houden. beest was enorm groot maar woog heel weinig. 's middags hebben we besloten om ons eens lekker te laten verwennen. We zijn naar een massagesalon gegaan waar we een bodymassage van 1 uur hebben geboekt en daarna nog een half uur voetreflexmassage. Nou het leek wel op die reclame (volgens mij van mentos). Ik kreeg een chinese man van 65+ met een hazelip en 1 tand!! Die man vroeg mij allerlei dingen maar hij was gewoon echt niet te verstaan. Volgens mij sprak hij ook maar 3 woordjes engels....waarvan ik er maar 2 verstond en dat was "is okay?" en als ik dan zei...no te hard!!! dan zei die "okay" en ging vervolgens net zo hard door met t drukken van zijn elleboog op mijn rug. Ik heb al aardig wat massages gehad in Azie en die zijn af en toe best wel hard maar dit was echt niet gezond. Marijke heeft me horen gillen......en die man weer...."is okay??" Die massage was afgelopen zaterdag en mn hele rug zit nu nog vol met van die diepblauwe/paarse plekken. En dat was nog maar de bodymassage! Bij de voetreflexmassage ben ik 3 keer los gekomen van de stoel :-)
In de salon stonden ook grote bakken vol met visjes. Daar moet je met je voeten in en dan eten die visjes de dode huidcellen van je voeten en benen. Er waren een paar vrouwen die dat wel eens wilde proberen maar die hebben aardig zitten giechelen en gillen. Ze vertelden dat het vreselijk kietelt.
De volgende dag was er de mogelijkheid om naar Malacca te gaan. Maar Marijke, Chrit en ik hebben besloten dat maar niet te doen, we wilde liever in KL blijven. We zijn een beetje de stad gaan verkennen. Het stikt in KL van de warenhuizen, in 1 warenhuis is zelfs een klein pretpark. Marijke en Chrit zijn nog in de achtbaan gegaan die door het warenhuis heen scheurt.
Ik ben 's middags alleen naar Chinatown geweest. Erg leuk om te zien, soms ook wat minder. Als je langs sommige kraampjes loopt moet je vooral niet inademen anders wordt je misselijk. In Chinatown was ook een markt waar het stikte van de namaakartikelen (tassen, schoenen, horloges etc.) erg leuk om even over heen te lopen maar alleen
maar een riem gekocht.
Maandag zijn we vertrokken uit KL. Op zich niet erg, ik had het wel gezien na 2 dagen, het is niet echt een bijzondere stad. We zijn de bergen in gereden. Fantastisch mooi...een soort Oostenrijk maar dan met theeplantages :-)
's avonds in de karaokebar gezeten met een klein groepje, waar Jo Jo een showtje heeft weggegeven, weer ontzettend gelachen. Daarna vanaf 0.30 uur naar de inaugeratie van Obama gekeken, wilde ik natuurlijk niet missen. Uiteindelijk werd het weer laat. Er zijn avonden bijgeweest dat we tot 2.30 uur in de bar zaten met een kleine selectie van de groep.
Harstikke gezellig, maar elke ochtend moeten we om 6.30/7.00 uur opstaan.
Vandaag hebben we weer de bergen verlaten en zitten we dus lekker aan het strand.
Nu ga ik stoppen, ga me even opfrissen en dan lekker eten.
groetjes vanuit Pangkor Maleisie
Diana

  • 21 Januari 2009 - 09:27

    Corrie V.:

    lijkt mij ook wel wat een 4 hands massage ha ha.....over zo'n touwbrug lijkt me doooodeng hoorgg :-)

  • 21 Januari 2009 - 09:28

    Marco:

    We hebben er even op moeten wachten, maar de verhalen zijn weer spectaculair...Leuk om te lezen hoe het is, en volgens mij heb je het wel naar je zin. Have fun. Groetjes, Marco

  • 21 Januari 2009 - 09:31

    Ria-Ellis:

    Je kan meedoen met de auditie van Laura Croft.Over bruggen en touwen lopen, het is net of ik met je op vakantie bent door je beschrijvingen.Sorry dat ik niet eerder reageer, Marco heeft mij net uitgelegd hoe ik je moest terug mailen. Tot horens. Veel plezier.

  • 21 Januari 2009 - 09:52

    Corine:

    Moest je niet terug over die brug? Leuk om alles te lezen. Bijzondere foto's. Groetjes

  • 21 Januari 2009 - 09:58

    Dick Boons:

    En de winnaars zijn : De hondjes met zielige moeder . En Marco heeft uitgelegd hoe dit nu verder werkt en als je terug bent mail ik FF een update via de gewone mail groeten en lekker verder gaan met Chris Zeegers spelen

  • 21 Januari 2009 - 13:10

    Hettie Mensing:

    hallo Diana,

    kreeg van Marijke deze website, waar jij heerlijk zit te vertellen.
    Fantastisch wat jullie allemaal meemaken, alleen de foto's kan ik niet hier op m'n werk zien, dus vanavond thuis nog een keer genieten.
    Harstikke gaaf en leuk!!
    nog een fijne vakantie toegewenst,

    groetjes Hettie Mensing

  • 21 Januari 2009 - 14:11

    Jolanda Huijser:

    Tja, een beetje avontuur hoort erbij zo op de vakantie.
    Veel plezier nog in de zon (het is hier nog steeds grijs).
    Ik ga verder spelen met kleine Emma, die ik vandaag heb opgehaald.
    groetjes, Jolanda

  • 21 Januari 2009 - 14:19

    Peter:

    'k heb erg gelachen om je verhalen. Gaaf wat je allemaal ziet man!
    Nog heel veel plezier!!
    Groetjes, Peter

  • 21 Januari 2009 - 14:20

    Peter:

    Mooie foto's trouwens! Vooral die van dat kind, die kan zo een prijs winnen.

  • 21 Januari 2009 - 18:42

    Willeke:

    Waanzinnig. Jammer ik er zelf niet bij ben, maar wel erg leuk om het zo te volgen. Kom ik toch ook nog een beetje in andere landen dan Italie... Veel plezier en geniet ervan. Groetjes, Willeke

  • 22 Januari 2009 - 09:47

    Gabri:

    Klinkt geweldig! Echt een mooie ervaring. Geniet er maar lekker van en vooral heel veel foto's maken!

    Groetjes

  • 26 Januari 2009 - 10:17

    Mandy:

    hey wat spannend wat je allemaal heb gedaan (lijkt mij dood eng vooral die brug) geniet nog lekker en de groetjes van ons en een kusje van colin
    doegggggggg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Hong Kong, Java en Bali

Recente Reisverslagen:

18 April 2010

reis van de vulkanen

14 April 2010

Pelang Pelang

11 April 2010

Eindelijk!!

28 Januari 2009

laatste paar dagen

21 Januari 2009

Oh Island in the sun!!
diana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 19113

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

vrijwilligerswerk elephants World

12 September 2013 - 12 September 2013

INDIA EN NEPAL

09 Oktober 2012 - 30 Oktober 2012

LAOS CAMBODJA THAILAND

07 Oktober 2012 - 07 Oktober 2012

rondreis Thailand/Laos/Cambodja

04 April 2010 - 24 April 2010

Hong Kong, Java en Bali

30 November -0001 - 30 November -0001

VIVA MEXICO

Landen bezocht: