Eindelijk!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van diana harinck - WaarBenJij.nu Eindelijk!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van diana harinck - WaarBenJij.nu

Eindelijk!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg diana

11 April 2010 | Indonesië, Batavia

Selamat Siang,

Eindelijk tijd en een internetverbinding om een verslagte schrijven. We zijn nu al een week in Azie (sorry sommige leestekens werken niet op dit toetsenbord). Zoveel al meegemaakt en gezien in deze week dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen. Zondagmiddag vertrokken vanaf Schiphol en de volgende dag 7 uur s ochtends (plaatselijke tijd) aangekomen in Hong Kong. Onderweg naar het Hotel was het verdacht rustig op de weg, je zou toch een enorme spits verwachten in zo'n stad. Ik dacht nog even dat de Chinezen wisten dat wij er aan kwamen en de stad uit waren gevlucht maar het bleek een nationale feestdag te zijn en maandag en dinsdag waren de meeste Chinezen vrij en de stad uit. Op zich erg lekker want het was nu druk in Hong Kong maar niet SUPERdruk. In begin moest ik even wennen aan de stad wist niet goed wat ik er van moest denken. Allemaal hoge grote blokken met woontorens waar op elk balkon was hangt te drogen. Toen we aankwamen hing de bewolking ook nog eens erg laag waardoor de stad helemaal mysterieus werd. Maar na een paar uurtjes begon ik er toch wel aan te wennen en vond ik het een erg leuke stad. Veel gedaan in die twee dagen,heel veel gelopen. We zijn met een kabelbaantje/tram een berg opgegaan waardoor je een fantastisch uitzicht over de stad hebt, althans dat is de bedoeling. Toen wij in het trammetje stapte was het zonnig (en snikheet...lekker vochtig) komen we boven aan...staan we in de wolken, geen skyline te zien!! Gelukkig ging na een half uur de bewolking weg en hadden we een schitterend uitzicht over de stad. De eerste dag hebben we ons best gedaan om heel de dag wakker te blijven om gelijk van de jetlag af te komen. Dat is redelijk gelukt maar dat betekende wel dat ik meer dan 30 uur wakker ben gebleven. Woensdagochtend moesten we vroeg naar het vliegveld voor de vlucht naar Java. Op het vliegveld kwamen we al een paar mensen van ons reisgezelschap tegen. Na een vlucht van ongeveer 4 uur kwamen we aan in Jakarta. Wat een vieze vervuilde drukke stad!! Gelukkig bleven we daar maar 1 dag. De volgende dag vertrokken we al naar onze volgende bestemming Bandung. De natuur is hier heel mooi om te zien, veel rijstterassen, palmbomen, bergen en mooie bloemen. Helaas laten de mensen hier ook heel veel vuil slingeren, dat maakt het vaak dan ook weer minder mooi. We zijn hier precies in de goede tijd want we zitten tussen het regenseizoen en de droge warme periode in. Het is nu ook behoorlijk warm (rond de 30 graden) en vochtig en eind van de middag valt er een buitje...nou ja buitje..het komt met bakken uit de hemel. Maar dat duurt hooguit een uur. Alles is heel mooi groen en er staat veel in bloei. Gisteren zijn we naar een actieve vulkaan geweest Tankuban Perahu waar je in de krater kan lopen.....wel uitkijken voor de stoom natuurlijk. 's middags hebben we een angklung muziekschool voor kinderen bezocht...geweldig leuk om te zien. Helaas mocht je geen kindje uitzoeken en meenemen :-). Uiteraard moesten we zelf ook aan de bak. We kregen allemaal een angklung en binnen half uur konden we met z'n allen toch een behoorlijk deuntje spelen. Was erg leuk om te doen.
Gisteren hebben we overnacht in een oud kasteel wat de Nederlanders ooit hebben laten bouwen. Nu is het eigendom van een Indonesische vrouw van 73 jaar.....ik heb haar gelijk de bijnaam The Godmother gegeven. 's avonds zaten Marijke en ik met 2 dames van de groep aan tafel. Dit zijn twee vriendelijke oudere dames (schoonzussen) die in Indonesie geboren zijn en op zoek zijn naar hun roots. Echt hele leuke mensen waar Marijke en ik de grootste lol mee hebben. We hebben er gelijk twee oma;s bij want de dames zijn al op leeftijd. Aan onze tafel zat ook de Indonesische reisleidster van 72 jaar!!!! Ze doet haar best maar is jammer genoeg duidelijk te oud voor dit vak. Maar goed ..... die avond zaten Marijke en ik dus met de Indonesische delegatie van onze groep aan tafel en toen kwam de godmother er ook bij zitten. Ik heb echt met grote verbazing zitten kijken hoe ze met haar personeel omgaat...behoorlijk streng en alleen maar commanderen. maar naar ons toe was ze supervriendelijk maar wel heel direct. vreselijk gelachen....haar les aan ons nadat, ze 1 van het personeel een opdracht had gegeven (die standaard eindigde met "nu!!") "waarom praten als je ook kan commanderen" :-)
Ze heeft wel heel veel verteld over hoe het hier vroeger er aan toe ging toen de Nederlanders hier nog heerste. ook heeft ze ergens in de jaren 70 twee weken lang Prins Bernhard en Koninging Juliana rondgeleid op Java. Kon ze ook leuke dingen over vertellen...voor over Bernhard :-). Ook nog wat recepten van haar gekregen en toen ze merkte dat we echt geinteresseerd waren werd er ook nog even verse kroepoek voor ons gebakken....heerlijk!! Uiteindelijk werden marijke en ik ook nog getrakeerd op een heerlijke cocktail, helaas weet ik niet wat voor 1 want toen ik vroeg wat er in zat zei ze " alleen maar vreselijke dingen". Kortom was een top-avond.
Vandaag hebben we de Borobodur bezocht. Geweldig indrukwekkend!! Alleen te veel toeristen, voornamlijk aziaten. dit had natuurlijk weer als gevolg dat Marijke en ik (zonder te overdrijven) wel 30 keer op de foto geweest zijn met aziaten. Voor de grap ben ik ergens gaan zitten en is Marijke gaan filmen. Ze stonden echt in de rij om naast me te mogen zitten om op de foto te gaan. Ik begrijp er helemaal niets van. Ik neem aan dat ze hier op Java toch wel blanke mensen gewend zijn. Als Marijke en ik samen op stap gaan worden we continu aangestaard, nageroepen etc. etc.
Maar voor de rest gaat het er hier wel vriendelijk aan toe. De groep bestaat uit 19 mensen en is een gezellig groep. Kortom we hebben het naar ons zin. alleen is het elke dag wel heel veel rijden de afstanden zijn behoorlijk groot (ja, ja, Chrit ik weet dat je mij er voor gewaarschuwd hebt...hahahaha).
Als ik zo naar het reisschema kijkt kan ik pas weer een verslag schrijven als we op Bali zitten. Daar gaan we as vrijdag naar toe.
Tot die tijd groetjes en
SAMPAI KETUMU AGI!!!!!

  • 11 April 2010 - 12:11

    Corrie:

    jeetje, wat maak je toch weer een boel mee! Heb je nog geen enge beestjes gezien?
    Heel leuk om te lezen dat je favoriet bent bij de Aziaten ha ha!

  • 11 April 2010 - 13:04

    Chrit:

    Je bent weer aan t solliciteren voor RTL-travel: mooi verslag. Wacht op de volgende. Misschien, misschien zie ik je nog wel in Bali

  • 11 April 2010 - 13:07

    Marco:

    Klinkt inderdaad dat jullie het naar je zin hebben...Helaas ben ik dit jaar niet de eerste met een reactie...Corrie was me weer voor :-)
    Nou veel plezier nog.
    Groetjes,

  • 11 April 2010 - 13:08

    Marco:

    Oh, en Chrit was me ook al voor.....

  • 11 April 2010 - 13:33

    Els:

    Hey Diaan!

    Altijd weer leuk om weer een verhaal van je te lezen! Jammer dat Jakarta tegen viel, maar de rest zal het allemaal wel goed maken! Ik kijk uit naar je volgende verhaal..

    Veel plezier nog daar... Liefss

  • 11 April 2010 - 15:08

    Willeke:

    Heerlijk. Wat maak je toch veel mee. Wij waren van 't weekend weer in Zeeland.. eerder teruggekomen omdat het zo koud was zondag.. brrr.. Geniet er nog maar van!! Groetjes

  • 11 April 2010 - 16:49

    Ria:

    Hoi Diaantje!

    Vind je het gek, dat al die Chinezen en consorten op jullie verliefd worden ! Zoals ik jullie op de foto zie bij de vulkaan, zullen vele kleine medemensjes nu nog naar adem aan het happen zijn... Geen afgunst, hoor, maar als je dan die kleine vrouwtjes, allemaal donkerharig, ziet, het is wel een verschil, nietwaar? Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee.
    Dat jullie al veel gelachen hebben, kan ik me voorstellen. Een gemengd reisgezelschap doet veelal wonderen, en als dat niet zo is, heb je lekker altijd elkaar nog. Behalve dan die muts in Italië, maar dat was een geval apart. De muziekschool, die jullie bezocht hebben, ik vraag me af, of dat dezelfde is dan die wij hebben aangedaan. Wat een scheetjes, die daar rondlopen.... Als je er al eentje mee zou mogen nemen, kun je dat beter op het eind van de reis doen, kun je lekker eerst van de rest van de reis genieten. Jaja, van 2 walletjes eten, heet dat. Nou Diaan, tot op Bali dan maar, zou ik zeggen, geniet ze nog en tot horens/schrijfs,

    Ria

  • 11 April 2010 - 18:55

    Raymond:

    Ha schoonnicht. Heerlijk om weer een verhaal van je te lezen. En wat een belevenissen. En dat je een attractie bent... ja, dat wisten we natuurlijk allang. Hahaha. Mooie foto's ook! Dikke kuzz.

  • 12 April 2010 - 06:15

    Greet En Henk:

    Wat zal jij genieten Diana. Wij hebben de reis gemaakt in 1994 en denken er nog vaak aan.
    Hartelijke groeten van ons!
    Henk en Greet uit Wijk

  • 12 April 2010 - 07:45

    Jaap:

    Hoi Diana,

    Weer een prachtig avontuur. Wist niet dat je zo mooi kan fotograferen. Heel veel plezier. Groetjes Barim B

  • 12 April 2010 - 12:25

    Corine:

    Hoi Diana, gaaf hoor in een actieve vulkaan rondwandelen. Mooie foto's. Zo'n klein kindje past wel in een rugzak hoor. Wacht op je volgende verslag. X

  • 12 April 2010 - 15:08

    Patrick:

    Hey Nicht,

    Wat een leuk verslag weer! Fijn dat jullie zo aan het genieten zijn. Geniet ervan!

    Patrick

  • 12 April 2010 - 16:52

    Peter:

    Hoi Diana,
    Je maakt weer allerlei gave dingen mee! leuk om te lezen! Ik ga over 2 dagen naar Bolivia. Deze reizen houdt ons weer van de straat...
    Nog veel plezier daar! Ben benieuwd naar je volgende verhalen!
    Groetjes!


  • 13 April 2010 - 10:08

    Hettie Mensing:

    Hallo Diana,

    Heel leuk om jouw verslag weer te lezen!
    Jullie genieten altijd enorm van de reis.
    Heerlijk!!
    Geniet er vooral nog van.

    Groetjes

  • 13 April 2010 - 15:33

    Chrit:

    Hoi Diana en Marijke
    Overmorgen is jullie laatste reisdag en dan lekker ff n weekje uitrusten in Bali. Ik ben benieuwd hoe jullie Bali en vooral Seminyak vinden. Hoop dat t goed weer is, dus veel zon en coctails toegewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Hong Kong, Java en Bali

Recente Reisverslagen:

18 April 2010

reis van de vulkanen

14 April 2010

Pelang Pelang

11 April 2010

Eindelijk!!

28 Januari 2009

laatste paar dagen

21 Januari 2009

Oh Island in the sun!!
diana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 19121

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

vrijwilligerswerk elephants World

12 September 2013 - 12 September 2013

INDIA EN NEPAL

09 Oktober 2012 - 30 Oktober 2012

LAOS CAMBODJA THAILAND

07 Oktober 2012 - 07 Oktober 2012

rondreis Thailand/Laos/Cambodja

04 April 2010 - 24 April 2010

Hong Kong, Java en Bali

30 November -0001 - 30 November -0001

VIVA MEXICO

Landen bezocht: