laatste paar dagen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van diana harinck - WaarBenJij.nu laatste paar dagen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van diana harinck - WaarBenJij.nu

laatste paar dagen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg diana

28 Januari 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Afgelopen zondag zijn we aangekomen op onze laatste bestemming. Een mooi eiland met een geweldig hotel aan de zee.
Nadat we vorige week ons andere eiland hadden verlaten zijn we terug gegaan naar het vaste land. Daar verbeleven we in Penang de tweede stad van Maleisie, maar zo veel leuker dan Kuala Lumpur.
De eerste middag hebben we daar een riksjatocht gemaakt. 1 persoon per riksja, aangezien het anders te zwaar zou worden voor de fietsers. Sommigen zagen er wel echt stokoud uit. Ik heb dan ook geprobeerd de jongste er uit te zoeken. ALhoewel je dat hier niet zeker weet omdat het heel moeilijk is om de leeftijden te raden. Maar ik had wat de riskjabestuurder een goede keuze gemaakt. Hij haalde elke keer iedereen in waardoor hij tijd overhield, zodat hij mij nog extra straatjes liet zien met mooie tempels en andere bezienswaardigenheden. De volgende dag zijn Marijke en ik niet meegegaan met de stadstour, we kozen er voor om zelf op pad te gaan, wat later een goed plan bleek te zijn. In Penang staat de grootste chinese tempel van heel malaisie en die zijn we die dag gaan bekijken. Echt ontzettend mooi en heel erg groot waardoor we er een paar uur door hebben gebracht. De tempel is gebouwd op een berg dus het was af en toe flink klimmen maar eenmaal boven hadden we een prachtig uitzicht. 's Avonds zijn we nog naar de avondmarkt geweest oftewel souveniers inslaan!!! In de bar van ons hotel trad elke avond een fillipijnse band op met 3 zangeressen. We hebben daar met zn allen af en toe flink zitten feesten. Na 2 cocktails (anders had ik t nooit gedaan) heb ik zelfs in de microfoon een stuk van "I will survive" gezongen :-) De fillipijnse bleef maar terugkomen omdat Marijke en ik meestal de teksten van de liedjes kende, dus dat vond ze wel leuk.
ZOndag zijn we overgevaren naar Langkawai, het eiland waar we nu zitten. Een tocht van 3 uur over soms behoorlijk ruige zee. Eenmaal op Langkawai hebben we opscheid moeten nemen van onze reisleider Jo Jo. Was een behoorlijk emotioneel afscheid, iets wat ik nog nooit heb meegemaakt. Hij pinkte wat traantjes weg, waardoor sommigen ook moesten huilen. Het was echt een hele leuke reisleider.
Maandag hebben we een mangrovetocht gemaakt. Was allemaal erg mooi maar helaas iets te veel bootjes met toeristen. Na de mangrove hebben we een verlaten strandjes aangedaan waar iedereen kon zwemmen en ondertussen de lunch werd klaargemaakt. Op het strand stikte het van de Makaken die wel heel erg geinteresseerd waren in onze lunch. Die makaken gingen regelmatig de zee in om een visje te pakken. Geweldig mooi om te zien, het leek wel of ik naar een documentaire van National Geographic zat te kijken. Eerste lopen ze heel voorzichtig de zee in en houden dan hun handjes boven het water. Vervolgens pakken ze de vis en zwemmen dan met de vis in hun bek terug naar t strand.
Vandaag hebben een fietstocht gemaakt. Onder leiding van een gids een flink stuk gefietst door de natuur. Erg leuk maar vooral erg warm. Het is hier elke dag zo'n 34 graden.
Het hotel waar we nu zitten is echt geweldig vanwege alle beesten die er te zien zijn. We hebben allemaal een eigen huisje met veranda in de jungle. Elke ochtend en avond zit er een apenfamilie op ons dak en veranda. In het begin vreselijk eng natuurlijk, crackers naar buiten gooien en snel de deur weer dicht doen. Omdat ik dit soort apen nog nooit eerder had gezien ben ik bij de lobby om informatie gaan vragen. Er werd mij verteld dat het Dusky Leaf Apen zijn en dat ze supervriendelijk zijn. Dus Marijke en ik een paar zakken noten gekocht en moed verzameld en nu voeren we de apen elke dag. Ze pakken heel voorzichtig de nootjes uit onze handen en gaan dan rustig vreselijk zitten smakken om dan vervolgens weer heel relaxed een volgend nootje uit je handen te pakken. FANTASTISCH!! WIj waren na de eerste keer helemaal hyper van blijdschap...zo leuk was het. De volgende dag lagen we bij het zwembad en ik had al gehoord dat er een anderhalve meter lange varaan op het terrein van het hotel leeft, die kwam dus ineens vrolijk voorbij lopen. Natuurlijk op dat moment geen camera bij me. Na een stuk te hebben gelopen besloot de varaan om een duik in t zwembad te nemen, razendsnel zwom die naar de overkant en dook in zn hol die aan de rand van t zwembad is.
Ook hebben Marijke en ik sinds een paar dagen een nieuw vriendje, een kat. Elke keer als we op de veranda zitten komt hij bij ons liggen.Hij krijgt dan eten en drinken van ons. Zodra een van ons maar opstaat en wegloopt, loopt hij gelijk mee. Gisterenochtend zat hij voor de deur van t huisjes en heeft ons wakker zitten gillen. Echt een ontzettend lief beest wat vreselijk aandacht te kort komt.
Gisterenavond vonden we het even wat minder dat we in de natuur zitten. We waren binnen in ons huisje, toen Ard (die naast ons in een huisje zit) bij ons op de deur stond te kloppen.Hij had een zwarte slang van wel 3 meter bij ons huisje gezien. Wij meegelopen maar de slang niet gezien. Een tijdje later, toen t al donker aan t worden was, verlieten Marijke en ik ons huisje omdat we in lobby hadden afgesproken met een paar mensen om wat te gaan eten in t dorpje verderop. Ik loop voor Marijke als zij ineens begint te gillen....."Diaan de slang". Ik zag niks dus bleef gelijk stil staan, bang om er anders misschien op te gaan staan.."waar dan? waar dan?" Lag dat ding nog geen meter van ons vandaan op het pad. ARd is later naar de lobby van het hotel gegaan om te vragen wat voor slang het is geweest, maar die waren not amused en zijn gelijk gaan zoeken. Ze waren bang dat het wel eens een cobra kon zijn. Later werd aan ons nog gevraagd of we de kop van de slang hadden gezien zodat ze precies wisten wat voor een slang het is geweest. ZOver ik weet is de slang nog niet gevonden dus lopen we nu heel voorzichtig elke keer naar ons huisje :-)
Gisteren werden we in het hotel getrakteerd op een echt chinese leeuwendans vanwege het chinese nieuwejaar. Erg leuk om te zien en de boze geesten zijn voor het komende jaar weer verdreven uit ons hotel :-).
Vanavond vertrekt de groep naar Kuale Lumpur om vervolgens door te vliegen naar Amsterdam waar ze dan morgenochtend om 6 uur aankomen. Marijke, Chrit en ik blijven achter met nog een stel van de groep. Chrit vertrekt vrijdagochtend naar Thailand en komt pas 19 februari weer terug naar Nederland. marijke en ik vliegen vrijdagavond via Kuale Lumpur terug naar Amsterdam...een vlucht van ongeveer 13 uur pffffff...
Dit is dus mijn laatste berichtje vanuit Maleisie. Ik ga straks lekker bij het zwembad liggen. Morgen gaan we waarschijnlijk nog met de kabelbaan de berg op die hier achter het hotel ligt om daarna weer lekker bij t zwembad te gaan liggen.
Ik zie jullie binnenkort weer in Nederland, zal wel even wennen worden met 30 graden verschil...brrrr
groetjes
Diana

  • 28 Januari 2009 - 06:28

    Corrie V.:

    geniet nog maar....leuk om je verhaal weer te kunnen lezen. spannend hoor v.w.b. die slang, dat vind ik toch zulke engerds!
    zie je straks weer in Nederland!
    kom veilig terug hé!

  • 28 Januari 2009 - 06:34

    Dick Boons:

    is wel heftig hoor die black snake .Al lezende doe ik ook nog wat kennis over Maleisië op!
    Typisch dat Penang dan leuker is dan de hoofdstad ,dat zie je vaker .
    Dick

  • 28 Januari 2009 - 06:58

    Marco:

    Wat een leuk en uitgebreid verhaal weer.Zo te lezen is het allemaal erg de moeite waard. Het zal idd wel wennen zijn als je terug bent...hier is het gewoon nog ruiten krabben 's ochtends. Nou goede reis alvast en tot snel weer :-)

  • 28 Januari 2009 - 08:46

    Hettie Mensing:

    Diana, wat kan je heerlijk schrijven!!
    Marijke hoeft straks niet veel meer te vertellen, wat een belevenissen.
    Nu nog even lekker genieten en voor vrijdag een goed reis.
    groetjes.

  • 28 Januari 2009 - 09:23

    Corine:

    Nog ff genieten dan verder sterkte met de lange terugreis. We belle

  • 28 Januari 2009 - 09:57

    Jolanda:

    Hoi,

    Toen ik je programma op Fox zag, dacht ik jee veel stranddagen voor Diaan. Nu ik dit lees, heb ik een heel ander beeld. Leuke dingen allemaal om te doen.
    Geniet nog lekker van de zon, in Nederland kunnen we van het weekend waarschijnlijk weer schaatsen.

  • 28 Januari 2009 - 13:48

    Daddy:

    zaterdag zeker een dikke jas meenemen

  • 28 Januari 2009 - 15:25

    Peter:

    Héé Diana,
    Weer een heel leuk stukje! Je ziet veel mooie dingen man! Heel interessant. Dat wordt afkicken voor jou straks, vwb het weer. Ik heb nu een vriend uit Nederland op bezoek, die gigantisch geniet van 28 graden in Lima. In Trujillo is het nog warmer. Geniet nog lekker de laatste dagen en succes alvast met de lange terugreis. Op naar de volgende vakantie!
    Groetjes hè,
    Peter


  • 28 Januari 2009 - 18:55

    Patrick:

    Hey Diaan,

    Geniet nog maar lekker hoor van de laatste dagen, ben zeer benieuwd naar al je verhalen als je terug bent. Bespreken bij Sucade ;) hahaha. Neem maar een dikke jas mee want ze geven schaatsweer op voor het weekend! geniet er van en tot snel fijne terug vlucht alvast xxx

  • 29 Januari 2009 - 06:26

    Martijn:

    Tjonge, wat hebben jullie weer ontzettend veel beleefd de afgelopen tijd! Probeer al jullie nieuwe huisdieren daar te laten, haha. Veel plezier nog de laatste dagen en alvast een goede reis terug.

  • 31 Januari 2009 - 15:14

    Jan & Marja:

    Mooi verslag Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Hong Kong, Java en Bali

Recente Reisverslagen:

18 April 2010

reis van de vulkanen

14 April 2010

Pelang Pelang

11 April 2010

Eindelijk!!

28 Januari 2009

laatste paar dagen

21 Januari 2009

Oh Island in the sun!!
diana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 19120

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

vrijwilligerswerk elephants World

12 September 2013 - 12 September 2013

INDIA EN NEPAL

09 Oktober 2012 - 30 Oktober 2012

LAOS CAMBODJA THAILAND

07 Oktober 2012 - 07 Oktober 2012

rondreis Thailand/Laos/Cambodja

04 April 2010 - 24 April 2010

Hong Kong, Java en Bali

30 November -0001 - 30 November -0001

VIVA MEXICO

Landen bezocht: