Oerang Oetans!!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van diana harinck - WaarBenJij.nu Oerang Oetans!!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van diana harinck - WaarBenJij.nu

Oerang Oetans!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg diana

16 Januari 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ben ik weer. Even een paar uurtjes vrije tijd. We zitten nu op een eiland in the middle-of-nowhere. Maar wel in het Hilton Hotel.De kamers bevinden zich in soort longhouses...wij noemen t meer barakken. Deze barakken hebben enorme gangen waar de vleermuizen doorheen vliegen, dus oppassen voor je hoofd. En dat zijn nog de kleintjes. toen ik gisterenavond naar het hoofdgebouw liep om te gaan eten kon ik nog net op tijd bukken voor een vleermuis..niet normaal ZO GROOT!! Die had ik niet graag tegen mn hoofd gekregen.
Gisteren zijn we bij de Oerang Oetans geweest....GEWELDIG!!!!!
Helaas regende het, het is nu t regenseizoen op Borneo. Maar het mocht de pret niet drukken. Om 9.00 uur 's ochtends wordt er eten voor de Oerang Oetans klaar gezet en het is dan maar afwachten of ze ook komen. na een kwartiertje gespannen wachten zagen we in de verte ineens wat boomtoppen bewegen. Eerst kwam er een kleintje en daarna kwam de leider himself. het was echt mooi om te zien hoe dat grote beest, lekker op zn gemak, door de boomtoppen slingerde. Dat er niks afbrak was een wonder gezien zijn gewicht. Vervolgens ging hij op zn gemak zitten eten. Hierdoor hielden de andere oerang oetans afstand en wachtte ze netjes af totdat de leider even niet keek en zo snel een banaantje konden pikken, erg grappig
Later nog een moeder Oerang Oetan gezien met een baby van 3 weken oud....zoooooo lief!!!
Die middag hebben rond gelopen op de lokale markt. Waar wij op zich ook een bezienswaardigheid waren :-). Bij de vleesafdeling heb ik hele andere dingen gezien dan bij ons in Holland. Er lag oa een dode slang. Vraagt de marktkoopman of ik m soms om mn nek wil hebben.....tuurlijk en slappe dode slang.....Gadver!!!
Daarna gezien hoe een grote zeeschildpad werd ondaan van zijn schild en in stukken werd gehakt. Later nog aan de reisleider gevraagd of dit wel mag, die werd gelijk boos en zei dat hij de politie zal bellen want dit is dus verboden.
Vandaag zijn we bij de Ibans geweest, een lokale stam die in de jungle leeft. Dus eerst met van die kleine kano's over de rivier. Bij de ibans een dansshow gezien, helaas was ik de pineut en moest ik met de reisleider meedoen aan een paaldans.....niet zo'n paaldans die jullie denken. Er werden twee palen beetgehouden, liggend op de grond, door twee ibanvrouwen. Deze sloegen de twee palen tegen elkaar terwijl Jo Jo (de reisleider) en ik er ritmisch tussen en naast moesten springen. En maar hopen dat je net niet tussen de palen staat als ze die tegen elkaar klappen.
We gaan zo weer een junglewalk maken, schijnt nog mooier te zijn dan de vorige. Ik heb een paar foto's geplaatst van mijn vorige junglewalk (de slang en de "hollander" aap) en natuurlijk een foto van mama-oerang oetan.
Morgen vertrekken we hier weer en vliegen we naar het vaste land van Maleisie, Kuala Lumpur. lekker de stad in....ook leuk!! Als het goed is hebben we daar geen last meer van regen.
Ik hou jullie weer op de hoogte, zodra ik de tijd heb. bedankt voor alle leuke berichtjes, vooral blijven schrijven!!

• 16 Januari 2009 - 06:52

Corrie:

en...heb je het gered met de palen? Ben je er niet tussen gekomen?
    wat een pracht foto van moeder oerang met haar kleintje,en ook van de slang!

• 16 Januari 2009 - 06:56

Willeke:

Gewelige verhalen weer. Gave foto's trouwens. Ze waren best scherp... misschien kan Jolanda ze van je overnemen (ha,ha..) Dat moet zeker bijzonder zijn geweest om die apen zo te zien. En een beetje te proeven hoe ze lokaal leven is ook altijd heel leuk. Veel plezier en geniet ervan. Groetjes.

• 16 Januari 2009 - 07:04

Marco:

Lekker toch, een beetje tussen palen manouvreren ;-) Het klinkt id allemaal erg indrukwekkend. We kijken weer uit naar je volgende verhaal... Veel plezier nog. Groetjes, Marco

• 16 Januari 2009 - 08:22

Corine:

He Daan, weet je ook wat je zelf eet en is het lekker. Bye the way, heb je Pang al gezien?
    Groeten van De Haantjes

• 16 Januari 2009 - 09:19

Jaap:

Klinkt prachtig Diana. Wat moet dat een geweldig mooi land zijn. Misschien moet ik ooit ook s zo'n stap nemen.
    Hoop trouwens voor je dat je alleen Hollander Apen tegenkomt en geen Hollander Japen :-)
    Maarreh..geniet er van. Veel plezier. Gr. Jaap

• 16 Januari 2009 - 12:56

Winny Bezemer:

Waauw, wat kan jij goed vertellen. Ik probeer me in te leven wat jouw belevingen zijn. Heb jij de orang utan nog een afstand-hand gegeven. Is de junglefood net zo lekker als bij ons hier in het restaurant?
    Diana, geniet lekker van je aziatische dagen.

Sampai ketemu lagi

groetjes,
    Winny

• 16 Januari 2009 - 13:15

AdS:

Geweldig, het verhaal en de foto's.
    Wat een reis om je familie te ontmoeten!
    Wacht op de foto's van het "dansen".
    Groetjes.

• 16 Januari 2009 - 13:32

Peter:

Nou, smaakte de schildpad...? Volgens mij eten ze daar alles wat beweegt. Ik had je wel willen zien paaldansen, haha! Je kunt leuk vertellen man! Interessant joh, straks naar Maleisië! Nou, nog veel plezier, maar dat zal wel lukken! Groetjes!

• 17 Januari 2009 - 22:17

Patrick:

Hey Diaan,

Met 2 palen heb jij toch geen moeite? Zielig van die zeeschildpad zeg, maar je heb nu wel een mooie fruitschaal zeker? ;) Hou ons op de hoogte leuk om te lezen! En geniet ervan!