cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van diana harinck - WaarBenJij.nu cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van diana harinck - WaarBenJij.nu

cambodja

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg diana

20 Maart 2007 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal,

Zondagavond na een vlucht van ongeveer 45 minuten zijn we aangekomen in Siem Reap Cambodja. We zijn vertrokken vanaf vliegveld Saigon met Vietnam Airlines. In Saigon was het die dag heet maar in Cambodja is het nog heter.
Gisteren hebben we de tempels van Angkor bezocht (1 van de 7 wereldwonderen). GEWELDIG!!!!! Gewoon schitterend om te zien. Er staan hier zo veel grote tempels zelfs 1 die helemaal door de jungle is begroeid waardoor de boomwortels over en door de tempel heen zijn gegroeid.
het vervelende was alleen dat het 38 graden in de schaduw was. IN de bus die ons naar de verschillende tempels bracht (het is nogal een groot complex) stond een koelbox vol met flesjes water die elke keer werd bijgevuld omdat we continu moesten drinken om niet uit te drogen.
Maar de hitte kon de pret niet drukken. Wat heb ik genoten.
Er zijn hele hoge tempels bij die je kan beklimmen. De trap naar boven is zeer stijl en de treden zijn nogal smal. Maar Marijke en ik lieten ons niet weerhouden en zijn gewoon naar boven geklommen...probleem was alleen dat naar beneden gaan nog moeilijker was.
Vandaag was wel een confronterende dag. We hebben een boottocht gemaakt naar een drijvend dorp. Om bij de boot te komen moesten we lopend door een dorpje waar zeer arme mensen wonen. Ik heb al heel wat armoede gezien tijdens de reizen die ik heb gemaakt maar dit was het ergste tot nu toe. Echt verschrikkelijk om te zien. Aangezien het vannacht heel hard heeft geregend was de weg veranderd in een modderpoel. We liepen dus glibberend over de weg naar de boot. Op sommige plekken werden je schoenen gewoon vastgezogen in de modder. Een aantal van de groep liep flink te klagen. Maar wij moesten alleen maar van de bus naar de boot lopen en weer terug. Die arme mensen wonen daar hun hele leven op kleine houten hokjes op palen die in Nederland nog te klein zouden zijn voor een aantal kippen.
De meesten van onze groep hebben van al de hotels waar we hebben geslapen de zeepjes,shampoo etc. bewaard. Die hebben we in dit dorp uit lopen delen, wat erg werd gewaardeerd. Iemand uit de groep had ballonnen meegenomen en deelde deze, nadat hij ze had opgeblazen, aan de kinderen uit. Uiteindelijk stonden alle kinderen van het dorp om hem heen te dringen.
Eenmaal teruggekomen bij het hotel stond voor de ingang een grote teil met water en een slang en borstel zodat iedereen zijn sandalen schoon kon schrobben. Gemiddeld had iedereen een kilo modder er aanhangen.
Een erg leuk gezicht.
Gisteravond hebben we de verjaardag van Marijke gevierd. Ze is 23 jaar geworden. We hebben er een gezellig avond van gemaakt. Toen we gisteren terugkwamen van ons bezoek aan Angkor Watt stond er een enorm boeket in onze hotelkamer voor haar en twee gebakjes. Dit was geregeld door de reisleider en de hoteleigenaar. Erg lief, en de gebakjes smaakte heerlijk.
Morgenochtend om 9.45 uur (3.45 uur in Nederland) vliegen we naar Bangkok, Thailand.
Chrit die al veel vaker in Thailand is geweest heeft (op verzoek van de dames) beloofd ons het nachtleven van Bangkok te laten zien. Op ons verzoek ook de bekende pingpongbars.......ben benieuwd.
Ik laat jullie weten hoe het is geweest.
Groetjes
Diana

• 20 Maart 2007 - 10:58

Patrick:

Hey Diaantjuh,

Was weer heel leuk om te lezen. Echt leuk om zo op de hoogte te blijven van je belevenissen.
    Kijk je wel uit dat de pingpong ballen je niet om de oren vliegen?

• 20 Maart 2007 - 11:01

Geertje Maria:

Nou ben blij dat alles nog goed gaat met je, Veel plezier in bangkok vooral met het nachtleven niet te veel drinken he!!

groetjes

• 20 Maart 2007 - 11:39

Loes:

Als zo'n balletje in jouw richting wordt afgeschoten: bukken...en vooral niet vangen! ;o)

• 20 Maart 2007 - 11:52

Martijn:

Goh, ik ben gewoon jaloers op jullie. Die tempels lijken me inderdaad heel indrukwekkend! Tja, ik weet hoe Chrit is, dus dat zal weer een hele beleving worden in Thailand. ;) Veel plezier en feliciteer Marijke nog even van mij.

• 20 Maart 2007 - 12:40

Marco:

Als ik het allemaal zo lees, lijkt het mij ook erg geweldig...misschien moet ik deze bestemming ook maar eens op mijn lijstje zetten....De nieuwe foto's komen eraan overigens...weer 3 nieuwe. Groetjes.

• 20 Maart 2007 - 18:33

Willeke:

Hi Diaan, wat een vakantie zeg. De vele mooie dingen die je nu al hebt gezien is allemaal heel waanzinnig! Die arme mensen moet wel heel erg geweest zijn. Dat zet een mens gelijk weer aan het denken... Veel plezier en geniet er van. Tot het volgende bericht. Groetjes.

• 21 Maart 2007 - 00:05

Ad:

Blijf er nog wel Diana over?
    Al dat water en die hitte.

• 21 Maart 2007 - 09:52

De Haantjes:

Wat een belevenis. Net travel channel. We zien uit naar je volgende verslag. Gr De kippetjes en haantjes

• 21 Maart 2007 - 15:41

Mieky.:

Ha die Diana,

Nou wees maar blij dat je lekker daar bent ook al is het een beetje erg warm. Hier is het zo'n ongeloofelijk naar weer. Regen, hagel en storm. Maar gelukkig een dak boven m'n hoofd wat wil je nog meer......Ben benieuwd naar je volgende verhalen. Groetjes Mieky.