dalat - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van diana harinck - WaarBenJij.nu dalat - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van diana harinck - WaarBenJij.nu

dalat

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg diana

15 Maart 2007 | Vietnam, Nha Trang

Dalat, donderdag 15 maart 18.25 uur

We hebben vandaag een lange busdag gehad. We zitten nu hoog in de bergen. Dus het was veel slingeren met de bus. Maar het uitzicht was schitterend. Ondanks dat het een lange rit was hebben we ons prima vermaakt in de bus. Een paar stops gehad onderweg dus de dag was eigenlijk weer zo voorbij. Omdat we nu in de bergen zitten is het hier ook niet zo warm als de vorige plaatsen waar we zijn geweest.
Gisteren een heerlijke rustdag gehad. Lekker uitgeslapen en daarna lekker lang ontbeten. Vervolgens zijn we naar het strand gegaan. De zee is hier schitterend blauw en er staan veel palmbomen op het strand. Echt schitterend om te zien. Ik heb de hele tijd in de schaduw gelegen omdat de zon hier nogal fel is. Uiteindelijk heb ik het laatste half uur gedeeltelijk in de zon gezeten waardoor mijn benen flink verbrand zijn. Het ziet er echt niet uit. Ik kreeg al te horen van Chrit dat ik in het donker voor hem moet gaan lopen, dat vindt hij wel fijn omdat ik licht geef.
's Middags ben ik met Hanneke naar de schoonheidsspecialiste geweest (nou ja....zo mag je het eigenlijk niet noemen). We hebben een manicure- en een pedicurebehandeling gehad. Mijn nagels zien er weer schitterend uit....het kostte in totaal......schrik niet 2,50 euro (daar zit nog een vette fooi bij). Het is toch lachen hier met de prijzen. Ik loop hier continu rond met briefjes van 100.000 vietnamese dongs. 100.000 dong is 5 euro dus ik ben hier een miljonair.
We eten elke avond voor nog geen 5 euro per persoon en daar zit ook aardig wat alcohol bij. Ik heb al aardig wat cocktails achterover geslagen hier.
Gisteren heeft de Vietnamese gids Hai (errug leuke man by the wayen dat voor een aziaat) ons mee op stap genomen naar een lokaal restaurant. We kregen twee potten op tafel met kooltjes waarop een rooster lag. Daarna werd de hele tafel vol gezet met vis/vlees/gamba's etc. Die moesten we dus zelf roosteren op de kooltjes.....heerlijk!!!
Er zijn al aardig wat mensen ziek geworden (voornamelijk darm- en maagproblemen). Tot nu toe heb ik er gelukkig nog geen last van. Wel word ik hier helemaal lek gestoken door de muggen. Ik smeer me helemaal in met DEET maar volgens mij vinden die muggen dat heel lekker ruiken. De rest van mijn groepje is er wel blij mij want aangezien de muggen het te druk met mij hebben laten ze de rest met rust. Mijn benen zien er dus niet uit.....rood van het verbranden en vol met van die rode jeukerige bulten.
Als het goed is volgen er weer foto's. Marco nog bedankt voor het plaatsen van de vorige. het lukt mij niet om de foto's hier via internet te plaatsen dus stuur ik ze per email naar Marco en die zorgt ervoor dat ze op de website terecht komen. Erg omslachtig maar ze staan er op!!
Groetjes iedereen....vooral blijven reageren
p.s. Els, fijn dat je weer aan het werk bent.

• 15 Maart 2007 - 11:41

Marco:

Hoi Diaan !!
    Ik lees dat je het nog steeds erg naar je zin hebt...Je komt toch wel terug hè? Ik ga weer voor de foto's zorgen...Groetjes.

• 15 Maart 2007 - 12:11

Els:

Wat een heerlijk strand, jammer dat je toch nog verbrand ben. De combinatie van verbrand zijn en muggebeten op je benen lijkt me een ramp! Is jouw Deet geparfumeerd?
    Een schrale troost: hier loop je niet in korte broek! Dat wordt wel weer even wennen als je hier je nagels laat doen, € 2.50 is ontzettend goedkoop!! Ook het eten en drinken kost daar niets. Wel een leuke bijkomstigheid.
    Groet van Els en Guus

• 15 Maart 2007 - 12:15

Corrie:

die foto van het strand is errug mooi.fijn dat Marco de foto's op je site kan zetten. Zo kunnen wij ook genieten:)

• 15 Maart 2007 - 12:27

Willeke:

Klinkt allemaal weer geweldig... omdat het hier ook mooi weer is en met jou verhalen ben ik ook een beetje op vakantie (tijdens mijn werk...!). Groeten.

• 15 Maart 2007 - 13:35

Wilma:

Hoi,
    nu willen we wel allemaal die Hai op de foto zien natuurlijk

• 15 Maart 2007 - 13:38

Andre:

hoi ik begrijp dat je het goed naar je zin hebt daar gelukkig is maar goed ook. ben uit het gips maar mag nog zeker 4 weken niet werken is nog niet goed genoeg geheeld dus moet nog ff san pesten groetjes van ons alle 4 doeiiiiiiiiiiii

• 15 Maart 2007 - 20:31

Patrick:

Hey Kiki,

Weer errug leuk om weer wat van je te lezen. Jammer dat je benen zo verbrand zijn. Dat er meerdere dames gecharmmerd zijn van de gids is niet zo erg, meestal kijken ze in die landen niet zo nauw. (of wel ;~ )

• 15 Maart 2007 - 20:41

De Gids...:

Ik wil foto's zien van die gids!!! ;-) En menig dame hier ook, gok ik zo! Klinkt allemaal weer goed... vooral ook dat eten: lekker roosteren met allerlei soorten vlees en vis. Hmmmm! Ander leuk nieuwtje: ben afgelopen maandag oom geworden van Bente... ;-)

• 15 Maart 2007 - 20:43

Martijn:

Lekker dat er in het programma ook ruimte is voor zo'n rustdag, heerlijk lijkt me dat een beetje aan het strand hangen. Je zou maar op vakantie zijn in Vietnam.... Voor wat betreft die muggen, misschien moet je maar terugbijten ofzo. :) Veel plezier verder en hopelijk slaan de darmklachten jou over!

• 15 Maart 2007 - 20:44

Raymond:

Geloof dat ik bij mijn vorige berichtje een beetje blonT ben geweest... moest dus mijn naam staan en geen onderwerp (de gids...)... hahahaha.

• 15 Maart 2007 - 22:15

Loes:

Dit begrijp ik wel als ik de foto van die kindjes bekijk. Wat een schatjes!

"Film star Angelina Jolie has adopted a three-year-old boy from Vietnam.
    The Oscar-winning actress collected the boy from a Ho Chi Minh City orphanage on Thursday."

• 16 Maart 2007 - 10:33

The Brownies:

hey dingena (hihi)

Het is weer een heel leuk verhaal..fijn dat het allemaal goed gaat en dat je het naar je zin hebt.veel plezier nog!!

houdoeee

• 16 Maart 2007 - 14:00

Rolf:

spannende mooie en leuke foto. Van alles wat.
    Je reisverhalen lezen prettig en volgens mij is deze reis ook zo.( buiten het verbranden dan) Misschien is er wel een mannetje of vrouwtje die een parasol boven je hoofd kan houden tijdens de reis. ( HIHI )Hopelijk ga je nog veel mooie dingen zien aldaar. Ik lees het wel. Doei.

• 16 Maart 2007 - 23:53

Ad:

Wees wel voorzichtig. Ik zie je graag gezond weer terug. Geniet ervan. Niet langer wegblijven hoor!

• 18 Maart 2007 - 15:25

Corine:

Hoi Daan, fijn dat je het gezellig hebt. Mooi strand. Ook enge beesten onder water? Trek je waterschoenen aan, staat leuk bij je verbrande en bebulte pootjes. Veel plezier!

• 20 Maart 2007 - 09:26

Jolanda:

Hé Diaan,
    Ik ben inmiddels weer terug na twee enorm geweldige weken Namibie. Jouw verhalen klinken ook super. Geniet er nog lekker van. Groeten