Eindelijk!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van diana harinck - WaarBenJij.nu Eindelijk!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van diana harinck - WaarBenJij.nu

Eindelijk!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg diana

14 Januari 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

Eindelijk zijn we dan op Borneo, na wel een hele lange reis!!
Om 12.30 uur maandagmiddag stegen we op met Malaysia Airlines vanaf schiphol. Na een 11,5 uur lange luidruchtige vlucht (het vliegtuig zat vol Australische exchange-students die weer terug naar huis gingen na een jaar in scandinavie te zijn geweest) landden we in Kuala Lumpur, waar we gelijk moesten overstappen voor de 2 uur durende vlucht naar Borneo. Uiteindlijk waren we dinsdagochtend 4.00 uur (Nederlandse tijd) in ons Hotel. Het is hier 7.00 uur later dan in Nederland dus was het voor ons al 11.00 in de ochtend. Kortom niet slapen maar opblijven om zo snel mogelijk van de jetlag af te zijn. Die middag zijn we een beetje gaan rondwandelen oa een tempel bezocht. 's avonds met de hele groep genoten van ons eerste maleisische maaltijd.
Vandaag zijn we met kleine bootjes over de rivier naar de jungle gevaren.De rivier was erg wild dus t bootje maakte behoorlijke klappen op het water maar dat maakte te trip alleen maar leuker. Althans....zo dacht niet iedereen er over :-). vanuit de boot moesten we nog een stuk door het water lopen omdat de boot anders vast zou komen te zitten. Erg fijn als je vooraf nog een bord langs het water hebt zien staan waarop gewaarschuwd werd voor krokodillen.
Vooraf natuurlijk de nodige voorlichting gekregen voor onze junglehike. Lange broek aan, t-shirt met lange mouwen en dichte schoenen, dit oa vanwege de muggen en de enorme stekels die op sommige planten in jungle zitten. We hebben een tocht van 2 uur gemaakt. Het was alles bij elkaar maar 1,2 kilometer wat we moesten lopen. Nou ja lopen!!!!! We hebben er zo lang over gedaan omdat het enorm klimmen was over stenen, boomstammen, boomwortels etc. en dat alles in een behoorlijke vochtige hitte. Een soort work-out in de sauna zeg maar.
Tijdens de toch was het verboden om takken en boomstammen aan te raken. In de jungle zitten behoorlijk giftige slangen die zo gekleurd zijn dat je ze niet gelijk ziet zitten op een tak of boom. Heel fijn als je flink aan het klimmen bent, met gevaar voor uitglijden, en je kan je nergens aan vast pakken.
Chrit heeft tijdens de tocht nog de held uit gehangen. De oudste man van de groep (77 jaar), die ondanks dat de reisleider het hem had afgeraden toch was meegegaan, gleed vlak voor Chrit uit. Chrit kon hem nog net onder zn oksel vastpakken anders was hij 3 meter naar beneden gevallen. Terwijl Chrit de man beet hield is de reisleider naar beneden geklommen en heeft de man weer omhoog geduwd.
In de jungle nog leuke apen gezien. Die noemen ze hier "de hollanders". De echte naam van deze apen ben eerlijk gezegd al weer kwijt. Maar ze noemen deze apen zo omdat ze een behoorlijke neus hebben, een buikje, en oranje/witte haren hebben. Ook kwamen we tijdens de wandeling een enorm web tegen (1 meter doorsnee op zn minst) waar natuurlijk een behoorlijke grote spin in zat. Verder nog twee van die groene slangen waar we voor gewaarschuwd waren maar die zaten netjes op een tak en konden we ook allemaal goed fotograferen. Van de apen heb ik ook een paar mooie foto's gemaakt. Ik zal er binnenkort een paar op mn site zetten. terug met de boot bleek t ondertussen eb te zijn geworden waardoor we vaak vast kwamen te zitten in de modder.
Morgen wordt een topdag, althans dat hoop ik. Morgen gaan we de jungle in en overnachten daar ook .Sommigen van ons blijven 1 nachtje slapen bij de lokale stam de Ibans. Maar eerst gaan we morgenochtend naar het opvangcentrum voor oerang oetans.De reden waarom ik zo graag naar Borneo wilde. Hier worden weesje opvangen en groot gebracht en weer vrijgelaten de jungle in. De meeste worden nog steeds bijgevoerd en weten dat ze 's morgens op een paar plekken in de jungle eten kunnen krijgen. We gaan oa morgen naar de voederplek, dus nu maar hopen dat de oerang oetans ook echt honger hebben. Verder gaan we morgen weer een jungletocht maken oa een canopywalk (op van de touwbruggen hoog in de boomtoppen ....geweldig!!!).
Hier gaat alles dus goed, geweldig naar mn zin. Hoop dat het daar met jullie ook allemaal goed gaat.
Groetjes
Diana
(ik probeer zo snel mogelijk weer wat te schrijven....

• 14 Januari 2009 - 09:04

Marco:

Leuk dat we nu al wat van je horen. We vroegen ons al af of er internet zou zijn in de Jungle...Zo te lezen heb je het wel naar je zin. Ik kijk weer uit naar de volgende spannende verhalen :-)
    Groetjes,

Marco.

• 14 Januari 2009 - 09:08

Groetjes,

Marco.

• 14 Januari 2009 - 09:13

Marco:

Ik weet ook niet waarom mijn reactie 2x is geplaatst...Misschien ervaarde de computer mijn enthousiastme :-)

• 14 Januari 2009 - 11:37

Els:

Ej Diaan!

Fijn dat je een goede reis hebt gehad en het naar je zin hebt!
    De jungle lijkt me ook echt een ervaring! en dat je oerang oetans gaat zien maakt me helemaal jaloers!!

Nah veel plezier daar, ik wacht op je volgende bericht...

• 14 Januari 2009 - 11:49

Jolanda Huijser:

Hoi,

Je hebt al snel een boom met internet gevonden. Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Ik hoop dat je morgen de Orang-Utans ziet (van lekker dichtbij).

groetjes,
    ex-jungle-hiker Jolanda

• 14 Januari 2009 - 14:15

Peter:

Héé Diana, leuk om te lezen wat je allemaal beleeft en mooi dat je 't dik naar je zin hebt. Internet in de jungle! Binnenkort gaan wij een ander land verkennen: Nederland... 't is helaas ook maar voor kort. Nog veel plezier daar. Groetjes

• 14 Januari 2009 - 15:51

Martijn:

Fijn dat jullie heelhuids op Borneo zijn aangekomen. Zo te lezen was het ook echt gelijk aan de bak! Klinkt allemaal wel erg leuk, alhoewel door een rivier waden met krokodillen, liever jullie dan ik, haha. Heel veel plezier verder.
    Groeten,

Martijn

• 14 Januari 2009 - 18:30

Willeke:

Je bent nog maar net weg en volgens mij is dit weer een topper van een vakantie. Heerlijk. Leuk dat je ons weer op de hoogte houdt. Het is hier bar slecht weer. Gisteren weer aardig nat geworden op mijn fiets.... Geniet dus nog maar lekker!! Groetjes

• 14 Januari 2009 - 21:56

Patrick:

Hey Nicht,

Fijn om te horen dat je heelhuids bent aangekomen daar! Geniet ervan! Leuk om zo weer op te hoogte te worden gehouden van je avonturen.

Geniet er maar lekker van!

• 15 Januari 2009 - 09:20

Corine:

He halo daar, neem zo'n leuk weesaapje voor ons mee. Zitten er geen enorme bloedzuigers en van die visjes die bij mannen via de plasbuis naar binnen zwemmen? Veel plezier. Steef probeert je ook te volgen. Ook groeten van haar.

• 16 Januari 2009 - 06:48

Corrie:

jeetje, wat maak je weer een heleboel mee....ik vind het wel eng hoor dat je uit de boot in het water moet stappen waarin krokodillen zijn brrr...

• 19 Januari 2009 - 12:27

Erik:

Hoi, ik was helemaal vergeten je een prettige vakantie te wensen. Maar zo te lezen en te zien lukt dat wel. Ik ben benieuwd naar de verhalen / foto's dus ik hou de site in de gaten. Geniet ervan! Erik