eerste dagen vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van diana harinck - WaarBenJij.nu eerste dagen vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van diana harinck - WaarBenJij.nu

eerste dagen vietnam

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg diana

08 Maart 2007 | Vietnam, Hanoi

ben nu drie dagen in Vietnam en ik heb het hier goed naar mijn zin.
De vlucht maandag naar Hong Kong en daarna naar Saigon was goed. Wel erg lang...totaal 13 uur gevlogen. De landingen waren vreselijk. Ze zetten heel laat de landing in waardoor dat ding bijna naar beneden valt. Heel wat mensen hadden last van hun maag ik natuurlijk ook. naast mij zat een Vietnamees vriendelijk te lachen tegen mij tijdens de landing...."scally ha". Volgens hem was dit heel normaal in Vietnam. Goed weet ik dat ook weer.
We kwamen de volgende dag (dinsdag dus) 's ochtends aan. Bij aankomst bleek dat we nog eerst door de immigratiedienst. We hebben met andere honderden touristen meer dan een uur in de rij gestaan in een zeer warme hal en dat alleen voor een stempeltje in je paspoort. Toen we dat eenmaal hadden gehad bleek dat de koffers allang uit vliegtuig waren gehaald zodat die op een grote berg lagen naast de bagageband. Ik ben dus letterlijk over koffers geklommen en heb over de band moeten lopen om mijn koffer te vinden. Het duurde even voordat ik mijn koffer had gevonden waardoor ik toch lichtelijk zenuwachtig begon te worden.
Toen iedereen zijn stempel en koffer had gingen we dan uiteindelijk op weg naar het hotel. De eerste indruk van Saigon; druk, vies, chaotisch en heeeeeel veeeeeel brommers.
Tegen de tijd dat ik naar bed ging dinsdag was ik in totaal al 33 uur wakker niet geslapen in het vliegtuig natuurlijk.
De volgende dag hadden we een city tour...erg leuk. Vandaag zijn we in het gebied geweest waar de Amerikanen en de VC hebben gevocht. Ik ben in een tunnel van de VC geweest. Erg nauw en laag....we moesten achter elkaar aankruipen. Ik ben heel strategisch als laatste naar binnen gegaan en dat was maar goed ook. We gingen flink diep en na een paar meters ben ik weer achteruit terug gegaan.....vreselijk!!!
Daarna heb ik nog geschoten met een echte Colt45 9mm. 3 minuten daarna piepten mijn oren nog. Dat viel vies tegen. We mochten ook met een M16 schieten maar daar heb ik maar vanaf gezien.
We gaan zo weer het centrum in om te gaan eten. Dus ik stop er even mee...zodra ik tijd heb schrijf ik meer.
groetjes vanuit vietnam
Diana

  • 08 Maart 2007 - 10:15

    De Bruintjes:

    Nou we zijn blij dat alles goed is gegaan!!lekker genieten nog en we blijven je natuurlijk volgen....groetjes en een x van je neefje colin

  • 08 Maart 2007 - 10:19

    Marco:

    Spannend hoor....heb je ook al foto's? we zijn erg benieuwd..

  • 08 Maart 2007 - 10:21

    Willeke:

    Wat gaaf Diaan, dat ik zo je vakantie kan volgen. Je had het wel verteld, maar... Echt heel leuk! Heel veel plezier. Hier veel regen en wind.. dus geniet er zeker van.
    Groetjes en liefs, Willeke

  • 08 Maart 2007 - 10:22

    Marco:

    Spannend hoor....heb je ook al foto's? we zijn erg benieuwd..

  • 08 Maart 2007 - 14:06

    Alex:

    Hoi grote zus!! hoe is het eten daar of sta je weer op een M&M dieet?? maar wat was het tijd verschil daar nou? want ik wilde je vandaag smsen maar ik wist niet of dat wel kon ivb met het tijd verschil!1 mischien lag je wel te slapen!! hier is trouwens ook alles goed groetjes je broertje

  • 08 Maart 2007 - 16:14

    Andre:

    zo dat is spannend wil ik ook wel

  • 08 Maart 2007 - 16:57

    Loes:

    Dit is leuk!

    Staat er nog iets in de steigers? (Ohnee, ik ben er niet bij)

    tạm biệt!


  • 08 Maart 2007 - 17:36

    Alex En Els:

    ja ons huis!!

  • 08 Maart 2007 - 20:06

    Raymond :

    Ha Diaantjuh! Gaaf om zo je reis te volgen. Dat schieten met die Colt klinkt trouwens helemaal kicken. Met die M16 had ik het wel geweten... ;-) Vely scally ha?!

  • 08 Maart 2007 - 20:38

    Patrick:

    Hey Rambo,

    So you can handle a gun? Geweldig Diaantje om dit zo te lezen. Geniet er maar van! groetjes je neef

  • 10 Maart 2007 - 14:29

    Martijn:

    Nou, zo te lezen heb je al heel wat beleefd! En je bent nog maar aan het begin van de reis, moet je nagaan. :)Ik ben benieuwd naar je verdere avonturen.

    Veel plezier, Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Hong Kong, Java en Bali

Recente Reisverslagen:

18 April 2010

reis van de vulkanen

14 April 2010

Pelang Pelang

11 April 2010

Eindelijk!!

28 Januari 2009

laatste paar dagen

21 Januari 2009

Oh Island in the sun!!
diana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 19123

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

vrijwilligerswerk elephants World

12 September 2013 - 12 September 2013

INDIA EN NEPAL

09 Oktober 2012 - 30 Oktober 2012

LAOS CAMBODJA THAILAND

07 Oktober 2012 - 07 Oktober 2012

rondreis Thailand/Laos/Cambodja

04 April 2010 - 24 April 2010

Hong Kong, Java en Bali

30 November -0001 - 30 November -0001

VIVA MEXICO

Landen bezocht: