een week in Vietnam - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van diana harinck - WaarBenJij.nu een week in Vietnam - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van diana harinck - WaarBenJij.nu

een week in Vietnam

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg diana

13 Maart 2007 | Vietnam, Nha Trang

Nha Trang, dinsdag 13 maart 2007

Al weer een week in Vietnam. Wat gaat dat toch snel. iedereen die een berichtje heeft geplaats....erg leuk, vooral doorgaan. Heel leuk om die berichtjes te lezen zo ver van huis.
Ik heb geprobeerd foto's te plaatsen maar dat wil hier niet lukken. ik heb ze doorgestuurd naar mijn collega Marco en die zal proberen ze te plaatsen.
Vietnam is een erg mooi land maar arm land. Op het moment zeer warm. het is dag en nacht boven de 30 graden.
We hebben een leuke groep (29 mensen). Er zitten ook wat minder aardige mensen bij maar die vermijden we gewoon. De meeste zijn wel erg aardig en we lachen ook flink wat af. We trekken voornamelijk op met ons eigen groepje en met de nederlandse reisleider en de vietnamese gids.
Ik zit nu in Nha Trang en nogal grote badplaats. Hiervoor waren we in wat kleinere plaatsen waar wel internetcafes waren maar daar was de verbinding enorm langzaam. Niet dat de verbinding hier supersnel is maar het is te doen.
We hebben de afgelopen dagen enorm veel gereisd, gezien en meegemaakt.
We hebben oa een halve dag gevaren in de mekong delta. Erg mooi. Daar hadden ze bij het restaurant waar we zaten te eten een python in een kooi liggen. Deze was 3,5 tot 4 meter lang. Onze Vietnamese gids haalde de python uit de kooi en natuurlijk moest ik die even om mijn nek hebben. heb ik niet erg lang vol gehouden aangezien de slang meer dan 20kg woog. Maar was wel erg machtig om beet te houden.
Ook nog een Vietnamese massage gehad.....erg apart. op een gegeven moment zegt de masseuse... "I go on your back now". Dat bedoelde ze dus letterlijk. Ze heeft op mijn rug gestaan en zo mijn wervels gekraakt. Gelukkig woog ze maar 36kg...dus het was niet vervelend...maar wel vreemd.
Wat ook leuk is in Vietnam zijn de brommertaxi's. je loopt gewoon naar iemand die op zijn brommer/scooter zit te wachten op de hoek en je vraagt wat het kost om mee ergens naar toe gebracht te worden. Dan stap je (uiteraard zonder helm) achterop en scheur je naar de plaats van bestemming. Heb ik al meerdere keren gedaan en dat is een ervaring op zich. Het stikt hier van de brommers en ik sta er van versteld dat ik nog geen ongelukken heb zien gebeuren. Iedereen doet maar wat. mensen gaan gewoon linksaf zonder voor te sorten etc. vooral de rotondes zijn een avontuur op zich.
Ik ga weer even stoppen. het is nu 18.00 uur hier dus douchen en daarna lekker eten.
groetjes
Oh ja...Alex...het is hier 6 uur later en het eten is heerlijk dus geen M&M-dieet zoals in China...

  • 13 Maart 2007 - 11:00

    Marco:

    Hoi, de foto's staan erop. 3 stuks. We wachten natuurlijk vol spanning naar meer :-)

  • 13 Maart 2007 - 11:03

    Loes:

    Gave foto's! Die ene is wel heel erg Cagney & Lacey!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt...
    Eet smakelijk!

  • 13 Maart 2007 - 11:10

    Ria-Ellis:

    Leuke foto's , wil je voor mij een mooie slangenleren tas/schoenen meenemen, haha. Verder een leuke vakantie.

  • 13 Maart 2007 - 11:14

    Leo:

    Hoi Diana,
    Kun je die python niet meenemen. Hebben wij ook eens een verzetje, misschien wel handig als bewaker in de hal.

  • 13 Maart 2007 - 11:27

    Nico Mandy En Colin:

    Het zijn leuke foto's hoor hoop gedaan dus..
    volgen je nog doeiiiii

    en de schoenen waren erg leuk ....thanks

  • 13 Maart 2007 - 11:55

    Wilma:

    Hoi Diaantje
    Fijn dat je het naar je zin hebt. Die slang is wel eng hoor. Ik zit nu weer tegenover Marco, wel weer wennen hoor. Doeii

  • 13 Maart 2007 - 16:42

    Patrick:

    Hey Nicht,

    Wat een gave foto's en wat een gaaf verslag van je reis tot nu toe.
    Die minder aardige mensen moet je gewoon in zo'n vietcong gang achter laten joh.
    Veel plezier verder! En doe voorzichtig.

  • 13 Maart 2007 - 19:21

    Guus En Els:

    Wat een belevenissen! Die slang voelt toch koud aan, lijkt me doodeng. Die massage lijkt me wel wat. Ik begrijp dat het eten heerlijk is, dus nog geen enge gefrituurde beestjes gegeten, bv een watertor!!
    Ik ben maandag 12-3 weer voor halve dagen (2 uur) begonnen.
    Fijn dat je het naar je zin hebt,groeten van ons

  • 13 Maart 2007 - 21:35

    Raymond:

    Tis maar goed dat ik die massage niet aan je geef. Dan heb je wel meer dan 36 kg op je rug staan... ;-) Tjee, een week alweer. Gaat echt snel. Blijf jij ook vooral schrijven? Vinden wij allemaal erg aangenaam... ;-)

  • 14 Maart 2007 - 10:00

    Angelique:

    Hoi, Wat een belevenissen. Wel eng met die slang. Zo te zien ben je ook een beetje verbrand. Fijne vakantie verder, groetjes
    Angelique

  • 14 Maart 2007 - 12:05

    Els:

    zo maak je nog is wat mee diaan!erg leuk om je zo te volgen!de foto's zien er ook leuk uit, doorgaan zo dan heb ik ook nog wat te doen op mn werk:D! al een beetje rond geshopt?



  • 14 Maart 2007 - 13:29

    Corrie:

    Wat eng zeg die slang. Zou ik noooooiiit doen hoorrgg!
    Blij dat je het opstijgen en landen hebt doorstaan...;)

  • 14 Maart 2007 - 19:35

    Willeke:

    Wat een avontuur. Ik wacht in spanning af op je volgende bericht! Groetjes.

  • 09 April 2007 - 22:58

    Peter:

    hoi Diaan,
    Mooie foto's! Gaaf om zoveel van de wereld te zien! Peru is noggg mooier!!
    Lekker, zo'n slangetje om je nekkie.
    Op naar de volgende reis!
    Nou daaggggggg hooooorrrrrrrrrrr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Hong Kong, Java en Bali

Recente Reisverslagen:

18 April 2010

reis van de vulkanen

14 April 2010

Pelang Pelang

11 April 2010

Eindelijk!!

28 Januari 2009

laatste paar dagen

21 Januari 2009

Oh Island in the sun!!
diana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 19116

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

vrijwilligerswerk elephants World

12 September 2013 - 12 September 2013

INDIA EN NEPAL

09 Oktober 2012 - 30 Oktober 2012

LAOS CAMBODJA THAILAND

07 Oktober 2012 - 07 Oktober 2012

rondreis Thailand/Laos/Cambodja

04 April 2010 - 24 April 2010

Hong Kong, Java en Bali

30 November -0001 - 30 November -0001

VIVA MEXICO

Landen bezocht: