Salem maleikum (of zoiets) - Reisverslag uit Amman, Jordanië van diana harinck - WaarBenJij.nu Salem maleikum (of zoiets) - Reisverslag uit Amman, Jordanië van diana harinck - WaarBenJij.nu

Salem maleikum (of zoiets)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg diana

06 September 2007 | Jordanië, Amman

Amman, Jordanie donderdag 6 september 2007

De eerste dag hier in Amman. Het is even wennen....behoorlijk warme droge lucht en stoffig. De eerste dag al veel gezien. Zelfs in een soort burka gelopen (tja wat kan ik zeggen...euh...sorry?!) De blauwe moskee mochten we alleen in met een soort zwarte jurk aan en een bedekt hoofd. Ik heb het gedaan maar was vrij snel weer buiten....voelde toch niet erg prettig. Al aardig wat mooie opgravingen gezien. Oa de complete romeinse stad jerash, maar helaas een beetje te warm om er lang rond te lopen.
Gisteren kwamen we pas laat aan in Jordanie. De bedoeling was dat we om 13.20 uur vanaf Schiphol zouden vertrekken. Maar bij het inchecken kregen we al gelijk te horen dat er problemen waren met het vliegtuig en dat er een andere vliegtuig onderweg was om ons op te halen. Uiteindelijk gingen we om 17.15 uur de lucht in. Aangezien het ongeveer 4 uur vliegen is, en in Jordanie ook nog eens een uur later is, hebben we die dag niets bijzonders meer ondernomen. Hanneke had een flesje Whiskey gekocht op schiphol dus die hebben we maar geopend....heeeeeeerlijk geslapen. De meeste van de groep waren om 4.00 uur wakker geworden door de oproep voor het gebed van de moskee (tegenover het hotel!). Ik heb helemaal niets gehoord....vreemd?! Hoe zou dat komen.
Morgen vertrekken we weer uit Amman en gaan we richting Petra. Daar kijk ik erg naar uit, lijkt me helemaal geweldig.
Oh ja...het eten is echt lekker (heel veel knoflook). En voor diegene die niet van Arabisch eten houden ze hebben hier...MacDonald, KFC, Burger KIng, Pizza Hut en Starbucks...
:-)
Zodra ik tijd heb en er ook internet in de buurt is mail ik weer....
groetjes
Diana

  • 06 September 2007 - 16:42

    Alex:

    hey fatima!! zal je vast mooi hebben gestaan die burka!!
    nog veel plezier daar!!!
    els en alex

  • 06 September 2007 - 17:52

    Ada:

    Wat leuk om te lezen, hoe de reis verloopt. Wat een mooie foto van jezelf!Hopelijk was het een schone burka!
    Veel plezier én wat mindere hitte.

  • 06 September 2007 - 18:43

    Peter:

    Diana met burka! hahahaha. Ik ga Geert Wilders stemmen...
    Leuk om te lezen hoe het daar gaat. Lekker straks naar Starbucks (hebben ze hier ook!) en KFC!
    Veel plezier nog! Enne...sla maar geen Hassan of Yusuf aan de haak.
    Groetjes hééé,
    Peter

  • 06 September 2007 - 18:58

    Corrie:

    vervelend dat de vlucht zo was vertraagd..:-(
    hoe voelt dat nou zo'n burka? Waren natuurlijk niet schoon hé, heeft iedere tourist natuurlijk aangehad, bah!Het eten lijkt me ook wel lekker hoorrrrrg, veel knoflook, stink je een uur in de wind,ha,ha
    Vandaag 06-09-2007 was de drakenbootrace, ben niet geweest, had er geen zin an...
    Maak maar lekker veel foto's en plaats ze op de site zodat we allemaal kunnen meegenieten!!

  • 06 September 2007 - 19:04

    Titia:

    Hallo Diana,Leuk op deze manier te kunnen volgen waar jullie zijn!
    Jammer van de vertraging,ben benieuwd wat Petra brengt!
    Gr.Titia

  • 06 September 2007 - 21:18

    Loes:

    Ik krijg echt zin in vakantie als ik dit zo lees (op de vertraging na, maar op de heenreis kun je dat nog wel hebben...). Veel plezier in Petra, ik kan me voorstellen dat je daar erg benieuwd naar bent! Mijn buurvrouw heet ook Petra (interessant he?) ;o)

  • 07 September 2007 - 08:31

    Chrit:

    Blijf bewegen meid....oefenen voor straks....en pas op voor de kamelen !!!

  • 07 September 2007 - 08:51

    Corine:

    geleend die burka of zelf gekocht? droge lucht en stoffig, was er geniesd in die burka? Veel plezier, misschien Irish koffie met kamelenmelk proberen. groeten van De Haantjes

  • 07 September 2007 - 15:15

    Marco:

    Oh oh...het moet niet gekker worden. Diana in een Burka. Effe een vraag...misschien ben je daar nu al achter gekomen: Wat hebben ze eigenlijk aan onder zo'n burka?
    Nou ik kijk uit naar de foto's...je hebt toch wel een foto van jezelf laten nemen met Burka???
    Nou veel plezier nog.
    Gr, Marco.

  • 07 September 2007 - 18:49

    Willeke:

    Hi Diaan, wat een gaaf verhaal weer... ik ben erg benieuwd naar de foto's. Hoe gaat het met je nieuwe ogen in die stoffige en droge lucht? Veel plezier. Groetjes, Wil

  • 07 September 2007 - 21:25

    Patrick:

    Hey Diaan,

    Wat lees ik nou? Jij als pinguin?;) het moet niet gekker worden. Geniet lekker van je vakantie en probeer een rijke olie sjeik aan de haak te slaan. ( Je hebt nou toch al een burka aangehad.


  • 08 September 2007 - 10:06

    Chrit:

    Waar blijft je verhaal??Moet ik even overkomen om weer te helpen een internet-cafe te vinden??? Ik ga nu even naar de Moskee om voor je te bidden. Maar wel opschieten met je ervaringen !!

  • 08 September 2007 - 16:23

    Ad:

    Geweldig die foto's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jordanië, Amman

Hong Kong, Java en Bali

Recente Reisverslagen:

18 April 2010

reis van de vulkanen

14 April 2010

Pelang Pelang

11 April 2010

Eindelijk!!

28 Januari 2009

laatste paar dagen

21 Januari 2009

Oh Island in the sun!!
diana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 19112

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

vrijwilligerswerk elephants World

12 September 2013 - 12 September 2013

INDIA EN NEPAL

09 Oktober 2012 - 30 Oktober 2012

LAOS CAMBODJA THAILAND

07 Oktober 2012 - 07 Oktober 2012

rondreis Thailand/Laos/Cambodja

04 April 2010 - 24 April 2010

Hong Kong, Java en Bali

30 November -0001 - 30 November -0001

VIVA MEXICO

Landen bezocht: