einde vakantie - Reisverslag uit Amman, Jordanië van diana harinck - WaarBenJij.nu einde vakantie - Reisverslag uit Amman, Jordanië van diana harinck - WaarBenJij.nu

einde vakantie

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg diana

13 September 2007 | Jordanië, Amman

Hallo allemaal,

Eindelijk weer een internetverbinding kunnen vinden. Maar we zijn dan ook weer terug in de grote stad. Tussendoor was er geen internetcafe te vinden. Niet helemaal waar...ik had er eentje gevonden maar er was geen verbinding...heeeeeeel handig. We zijn nu aan het einde van de vakantie. Morgenochtend vroeg vliegen we terug naar Nederland. We hebben echt hele mooie dingen gezien. Vooral de oude stad Petra was schitterend. Maar ook heel groot. Groter dan ik had verwacht, alles bij elkaar 10 kilometer daar gelopen. Plus nog eens een berg op geklommen (1000 meter, en 800 treden). Erg vermoeiend omdat het bloedheet was en weinig schaduw. De dag daarna hebben we bij de bedoe"ien geslapen. Lekker relaxed!! 's Middags eerst met open jeep de woestijn in. Dus iedereen had zo'n arabische theedoek om zijn hoofd en voor de mond om vooral geen zonnesteek te krijgen en ook om het stofhappen tegen te gaan. Was echt schitterden. De zon onder zien gaan in de woestijn. ik ben ver van de groep alleen in het warme zand gaan liggen. Dat was echt super!!! Heerlijk genieten van de ondergaande zon en de omgeving. Vooral de verandering van kleuren in de woestijn tijdens de zonsondergang waren schitterend. 's avond hadden we een arabisch feestje in het kamp. Onder de sterrenhemel zaten we allemaal op grote kussens met live arabische muziek op de achtergrond. Moesten uiteraard ook dansen met die arabieren, konden we niet onderuit. Tijdens die avond heb ik ook nog een tijdje aan de waterpijp liggen lurken.....ik hou niet van roken maar dit was lekker. Uiteindelijk rond 1.00 naar bed gegaan. Ons bed stond midden in de woestijn, in een soort halve tent. We konden vanuit ons bed naar de sterrenhemel kijken....machtig!!! Allen begon het om een uur of vier wel een beetje koud te worden. We zijn daarna nog in de badplaats aqaba geweest, waar we onder andere een boottocht hebben gemaakt. De badplaats zelf stelde niet zoveel voor maar we hebben het er naar ons zin gehad en dat is het belangrijkste. Nog wat souveniers ingeslagen. ik heb uiteraard voor thuis een waterpijp gekocht :-)Gisterenavond lekker op het terras gezeten bij Ali baba (echt waar). Eind van de avond was wat minder. Hanneke heeft zich gesneden aan glas waardoor ze nu een flinke snee in haar vinger heeft. Mensen van het hotel kwamen erbij en we hebben even zitten twijfelen om nog naar het ziekenhuis te gaan omdat het bloeden niet gelijk wilde stoppen en het ook een behoorlijke snee is. Maar uiteindelijk was het gelukkig niet nodig, maar ze heeft nu helaas flink pijn.
Vandaag zijn we bij de Dode zee geweest. Daar heb ik me heerlijk ingesmeerd met modder om vervolgens al drijvend in de zee het er weer af te spoelen. De foto's volgen nog...die zet ik er thuis op.
Het arabische eten begin ik nu behoorlijk zat te worden. In eerste instantie is het heerlijk maar aangezien je tijdens de lunch en 's avonds elke keer hetzelfde krijgt begint het snel te vervelen. Plus dat ik door dat eten ook nog iets heb opgelopen wat niet over wil gaan. Laat ik het zo zeggen zit al 5 dagen aan de remmers. Niet echt prettig.
Maar al met al een leuke vakantie. Heel veel gezien en ontzettend veel gelachen. Met z'n tweeën was het in ieder geval reuze gezellig.
Als ik morgen thuis ben zet ik een paar foto's van de vakantie op de site. Dus die volgen nog.

groetjes
Diana

  • 13 September 2007 - 15:13

    Marco:

    Nou ben ik eens de eerste :-) Ben blij eindelijk wat van je te horen..vermoedde al dat er niet zoveel internetaansluitingen waren in de woestijn. Nou alvast goede reis terug. Tot binnenkort. Gr.
    Marco.

  • 13 September 2007 - 15:19

    Peter:

    ...en ik de 2e...
    Gaaf man, om zoveel te zien! Wanneer ga je je volgende reis voorbereiden..? Ik ga over ruim 2 maanden naar Curaçao en in januari naar de VS. Heb ik nu al zin in. Jij hebt ongetwijfeld ook al weer veel reisplannen. Goeie terugreis!
    Gr, Peter


  • 13 September 2007 - 15:51

    Corrie:

    nou, dan ben ik de 3e he,he....
    kan niet wachten tot ik de foto's zie. ik denk dat de foto's die je in de woestijn hebt gemaakt schitterend zullen zijn. nou ik vertrek morgen de 14e om 15.30 vanaf rotjeknor:-)
    tot horens ......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jordanië, Amman

Hong Kong, Java en Bali

Recente Reisverslagen:

18 April 2010

reis van de vulkanen

14 April 2010

Pelang Pelang

11 April 2010

Eindelijk!!

28 Januari 2009

laatste paar dagen

21 Januari 2009

Oh Island in the sun!!
diana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 19117

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

vrijwilligerswerk elephants World

12 September 2013 - 12 September 2013

INDIA EN NEPAL

09 Oktober 2012 - 30 Oktober 2012

LAOS CAMBODJA THAILAND

07 Oktober 2012 - 07 Oktober 2012

rondreis Thailand/Laos/Cambodja

04 April 2010 - 24 April 2010

Hong Kong, Java en Bali

30 November -0001 - 30 November -0001

VIVA MEXICO

Landen bezocht: